En Google, Seguridad, SEO

L’ús d’un lloc web pel protocol segur, tal com ho demostra la designació HTTPS i la presència d’un certificat de seguretat, és una prioritat per als motors de cerca. Però els canvis a Google Chrome fan que sigui important per als navegadors web.

HTTPS i comportament del navegador

Google està abordant el repte de la seguretat a través del web a través del nostra navegador Chrome. L’equip de Chrome va anunciar que totes les pàgines web sense un certificat HTTPS mostrin una etiqueta «No segura» a partir de Chrome 68,  llançada al juliol de 2018.

Tot i que el comportament del navegador no sol ser considerat màrqueting de cerca natural, això afecta la percepció dels visitants/clients sobre la qualitat de la nostra empresa.

La recerca natural és una excel·lent manera d’exposar més persones a la vostra marca i reafirmar l’interès d’aquells que ja saben d’ell. L’experiència que els visitants tinguin al nostre lloc web crearà una forta impressió.

En veure un avís al seu navegador que el lloc no està segur pot indicar que és de risc o de baixa qualitat. Podria fer que el cercador sortís i triés un competidor. A més, un augment de rebots ràpids podria provocar en els motors de cerca una disminució de classificació, en funció de la presumpció que els cercadors no troben el que volen.

Així, un canvi en l’etiquetatge de seguretat d’un navegador àmpliament utilitzat com Chrome podria afectar el rendiment de la cerca natural.

A més de les advertències avançades de Chrome de Chrome, Safari i Firefox, els altres navegadors principals, també proporcionen senyals de seguretat a les seves barres d’adreces.

Millora de les classificacions

Durant molt temps, Google ha tingut un impuls molt important per aconseguir una xarxa més segura.


L’increment de classificació de Google associat amb HTTPS es basa exclusivament en les lletres «HTTPS» de l’URL, a diferència de l’existència d’un certificat vàlid. Això vol dir que fins i tot pàgines insegures podrien rebre un augment de classificació si es disfressen darrere d’una notació HTTPS. Això sembla un esforç bastant feble del gegant de la cerca, però, segons sembla, va decidir centrar-se en altres àrees de l’algoritme.

Tot i així, en el món competitiu de l’optimització de motors de cerca, fins i tot un petit augment de classificació podria donar-te el lideratge sobre un competidor i crear ingressos addicionals de cerca natural.

Bing, el segon motor de cerca més gran del món a través de l’ordinador i els dispositius mòbils combinat, considera que la seguretat del lloc és una qüestió de l’elecció del propietari, en lloc d’un senyal de classificació. Bing no, segons sembla, proporcioni un impuls de classificació per HTTPS.

Migració a HTTPS

La migració a HTTPS no comporta només comprar un certificat de seguretat. Es tracta de tot, des de les imatges fins als enllaços  301 i les redireccions. El procés sovint és complicat.

Gran part de la complexitat implica SEO, ja que la migració hauria de preservar els rànquings orgànics. S’ha de tractar com qualsevol altre canvi d’URL o migració tècnica. Els motors de cerca consideren HTTP i HTTPS com URL diferents. D’aquesta manera, HTTP i HTTPS es poden indexar simultàniament i crear contingut duplicat que competeix per la classificació i l’autorització de l’enllaç entre les diferents versions del lloc.


Com a tal, ens hem d’assegurar de registrar i verificar a Google Search Console i Bing Webmaster Tools les versions HTTPS del lloc web i tots els nostres subdominis, inclosos www i no www. Els motors de cerca utilitzen aquestes eines per enviar-nos missatges sobre el rendiment i la capacitat de rastreig del lloc, que serà de vital importància a mesura que fem la migració.

Artículos Recientes