Facebook Business Manager

Afortunadament, crear una pàgina de Facebook Business Manager pel teu negoci és més simple del que creus i et reportarà molts beneficis.

Què és una pàgina de Facebook Empresa?

Una pàgina de Facebook Business Manager és eminentment com el teu perfil de Facebook típic, però per crear negocis.

Els teus clients o seguidors poden interaccionar amb la vostra pàgina i rebre les vostres actualitzacions.

Pots publicar imatges i vídeos, fomentar la participació del teu contingut recent, anunciar característiques noves dels teus serveis o productes, etc.

La diferència principal és que la vostra pàgina empresa mesurarà els compromisos, els m’agrada, i més, així podràs analitzar l’efectivitat de la teva pàgina.

Facebook Analytics és una eina molt potent per fer servir, ja que podràs descobrir com està funcionant el vostre Facebook i quin és el grau d’interacció amb la vostra audiència.

Els teus perfils de xarxes socials haurien de ser una extensió de la vostra marca. Si t’has decidit crear una pàgina de Facebook Business és fonamental que tinguis el compromís de dedicar temps i creativitat al projecte.

Els teus clients segurament podran fer servir el teu Facebook per contactar-te. De fet, l’hauries d’esperar!

Molts negocis opten per començar Facebook Business Manager quan comencen a implementar una estratègia de Màrqueting de Mitjans de Comunicació Social.

És molt eficaç i de fet és un recurs sense cost i força intuïtiu. De fet, has de tenir un perfil públic per així poder disposar d’un perfil d’empresa, veuràs que la pàgina de la teva marca et recordarà força al teu perfil personal.

Tot a punt per crear la pàgina de Facebook del teu negoci? Esperem que aquesta guia ràpida et doni l’ajuda que necessites per tenir el teu perfil creat i funcionant!

1. Crea el teu Facebook d’empresa

Ves a https://www.facebook.com/business i fes clic damunt “Crear una Pàgina” a la part dreta superior. Tingues present que necessitaràs enllaçar aquesta pàgina empresarial al teu compte personal.

Típicament, el compte del vostre administrador de xarxes socials (si tens un) és la millor opció.

Facebook Business

2. Selecciona la teva classificació empresarial

Això et portarà a la pantalla de sota. Ja que aquesta pàgina de Facebook serà pel teu negoci, fes clic en “Començar” a sota on diu “Negoci o Marca.”

Facebook Business

3. Afegeix la informació de la teva empresa a la pàgina

Ara necessitaràs afegir la informació del teu negoci. Primer el nom de la vostra empresa.

L’apartat categoria té una llista d’opcions i hauràs de seleccionar la que més de prop s’adapti o representi el vostre model empresarial.

Es requereix també una adreça, però es pot optar per tenir-lo amagat: “no mostrar la meva adreça.” Quan acabis tot hauràs de fer clic en “Continua.”

Per negocis sense una adreça física de cara al client (per exemple, una botiga online), pots fer servir l’adreça de la vostra seu o oficina major.


4. Carrega imatges al teu Facebook Business

Tot a punt perquè carreguis una Imatge de Perfil i una Foto de Portada. El teu perfil sempre hauria de ser sempre el nostre logo.

Apareixerà sempre a cada publicació, així que usant la vostra imatge corporativa assegurarà a la vostra audiència que el contingut et pertany.

També es requereix carregar una foto (t’has d’assegurar que la mida i resolució siguin les adequades per a Facebook!).

Això és la foto més gran que es veurà a dalt de tot del teu perfil. La mida òptima per una foto de portada en un escriptori és 315 píxels x 851 píxels. Si és molt més gran, deixaràs fora alguns elements de la imatge.

Si és massa petit, Facebook estendrà la foto, i es veurà borrosa. Actualment, Facebook permet incorporar una fotografia en format 360 però només en perfils públics.

Per la versió Business no deixa posar aquest tipus de fotos com imatges de portada. De tota manera les pots afegir dins post general en la pàgina.

La darrera novetat que hi ha és que a la portada pots incloure un vídeo que ha de ser 820 x 312 píxels amb una durada de mínima de 20 segons i màxima de 90 segons, serà reproduït en bucle i sense so, tot i que podràs activar-lo en qualsevol moment.

Com que el teu perfil sempre hauria de ser el vostre logotip, les fotos de la portada són una oportunitat excel·lent de mostrar el costat més humà de la teva marca.

Fes servir imatges dels teus treballadors, el teu producte des d’un punt de vista creatiu, o el teu anunci més recent.

Facebook Empresarial5. Completa la secció sobre el teu negoci

Un cop carregues les teves imatges, veuràs el teu inici de pàgina! Per tenir la teva audiència ben informada necessitaràs que les teves dades a la secció Sobre el teu Negoci estiguin amb la informació correcta.

Fes servir el Menú del costat esquerre de la pàgina (just sota el quadre de perfil). Completa la informació que penses que els teus clients necessitaran: per exemple, si ets una tenda física, necessitaràs afegir els horaris setmanals així com l’adreça física.

Aprofita les característiques d’aquesta secció els quals et deixen descriure una mica més sobre la història i la missió de la teva empresa.

Compartint això amb els/les vostres seguidor@s farà que la teva marca sigui més propera i humana.

Facebook Empresarial

6. Explora la teva pàgina de Facebook Business Manager

Ja ho tens tot a punt! La teva pàgina de Facebook d’empresa està gairebé acabada, i només s’han de configurar algunes coses més. Damunt la pàgina d’inici trobaràs alguns “tips” o recomanacions.

Recomanem fer clic mitjançant aquests enllaços i afegint coses com una descripció curta, creant un nom d’usuari, i més.

Un altre camí d’aprofitar el teu Facebook Business Manager és per usar sondejos i col·laboracions dins de la teva comunitat.

Les enquestes de Facebook poden ser creades dins de grups i proporcionen dades en temps real d’una varietat de xarxes.

Com a negoci, pots fer servir Facebook enquesta per posar preguntes a la teva audiència, com quins canvis considera fer a la teva botiga per la pròxima temporada, etc.

Les enquestes de Facebook són útils perquè formen una línia de connexió entre tu i els teus clients i obren unes altres línies de connexió per interaccionar amb la teva audiència.

Els sondejos són creats com és creant les entrades: en lloc de triar per escriure un post o una foto, tria per crear una enquesta.

Els administradors poden escriure una pregunta i proporcionar una llista de respostes, o deixar una llista d’opcions perquè votin ells/les seguidor@s.

Facebook Business Nextweb
7. Integrar la Botiga de Facebook Business Manager (i altres “add ons”)

Hi ha abundància d’eines (add ons) a Facebook que poden ajudar-te a diferenciar la teva pàgina d’empresa. Un d’ells és la Botiga  de Facebook per negocis de comerç electrònic.

Per afegir la teva botiga a Facebook Business ja has de tenir una pàgina creada. Des d’allà pots integrar la teva existent botiga online i configurar-ho per vendre productes directament… i més.

A més a més, pots utilitzar altres add ons com Facebook chatbots si vols parlar i donar respostes als teus clients en temps real.

8. Comença a publicar a la teva pàgina de Facebook Business Manager!

Ara que ja tens creat el teu perfil, has arribat a la part divertida i pots començar a publicar contingut per la teva audiència!

Un cop públiques “hola i benvingut” el món de Facebook és al teu abast.

Els mitjans de comunicació socials són informals, així que el teu perfil de Facebook no hauria de ser diferent.

Genera preguntes a la teva audiència, qüestiona’ls i genera engagement, o convida’ls a l’obertura de la teva botiga! Els consumidors han esdevingut especialment lleials a les seves marques favorites.

Qualsevol cosa que publiquis pot començar a construir relacions valuoses amb la teva audiència de Facebook Business Manager.

Mai publiquis només per publicar: els/les teus seguid@rs poden sentir-se com si fossin víctimes de spam.

Troba un balanç i estiguis segur que el contingut que publiques és educatiu, informatiu, o interessant.

Fins aquí les nostres recomanacions… Esperem que la nostra petita guia us ajudi a començar a crear la teva pàgina de Facebook Business i connectar amb la teva audiència!