Publicidad en Instagram

Si encara no has incursionat al món de la publicitat a Instagram, estàs perdent una oportunitat inavaluable per impulsar la teva marca i connectar-te amb la teva audiència de manera efectiva.

En un món digital cada cop més competitiu, Instagram es destaca com una plataforma clau per promocionar els teus productes o serveis. Amb milions d’usuaris actius diaris, l’abast és immens i el potencial publicitari és inigualable.

Des de petites empreses fins a grans corporacions, tothom pot beneficiar-se de la visibilitat i el compromís que ofereix aquesta xarxa social.

Instagram és una de les plataformes de xarxes socials de més ràpid creixement. Milions d’usuaris el 2013 a gairebé mil milions d’usuaris el 2018) i veu gairebé 500 milions d’usuaris actius cada dia.

✅ La publicitat a Instagram pot ser intimidant, fins i tot per als qui tenim experiència.

Hi ha opcions aparentment interminables per a objectius, formats d’anuncis, ubicacions i més. Però quan es fa bé, la recompensa de la publicitat digital pot ser significativa: els anunciants poden augmentar el coneixement de la marca, augmentar les vendes i assolir els objectius comercials.

Aprendre a anunciar amb èxit a través d’Instagram pot trigar molt de temps, especialment per als venedors digitals amb molt més a fer.

A través de la configuració d’anuncis a Instagram i com utilitzar la plataforma per arribar al teu públic objectiu.

✅ Comprendre la publicitat a Instagram

Publicitat a Instagram

Instagram és propietat de (META) i en realitat representa aproximadament una quarta part dels ingressos publicitaris totals de META (Facebook).

Per anunciar a Instagram, hem de configurar un compte de Facebook Business Manager. Els anuncis es creen i s’administren a través de la plataforma d’anuncis de Facebook.

És increïblement convenient per a qualsevol persona que estigui familiaritzada amb la publicitat digital a Facebook.

Si no us esteu acostumant a la publicitat en qualsevol de les plataformes, no us preocupeu, us guiarem a través del procés.

✅ L’estructura dels anuncis d’Instagram és molt semblant als anuncis de Google o Facebook:

Els anunciants poden crear una varietat d’anuncis diferents segons l’oferta de productes o serveis que voleu mostrar.

Per exemple, un gran ús dels anuncis de carrusel és mostrar productes individuals, com ara sabates en una col·lecció d’estiu.

A continuació mostrem un exemple de com una marca pot fer servir un anunci de carrusel per mostrar fins a 10 productes (fruites, en aquest cas).

Publicitat a Instagram

És important tenir en compte que no tots els formats d’anuncis són efectius per a totes les marques.

Haurem de decidir quin tipus d’objectiu volem assolir amb els nostres anuncis:

  1. Augmentar la consciència de marca.
  2. Incrementar l’abast de la marca.
  3. Augmentar el trànsit del lloc.
  4. Fomentar el compromís.
  5. Obtenir instal·lacions d’aplicacions.
  6. Augmenta les vistes de vídeo.
  7. Generar leads.
  8. Rebre missatges
  9. Augmenta les conversions.
  10. Realitzar vendes per catàleg.
  11. Augmenta el trànsit de la botiga.

Després d’establir objectius i objectius publicitaris, podrem seleccionar fàcilment el millor format d’anunci per a les necessitats de la nostra marca.

✅ Opcions d’orientació a Instagram

Igual que la seva empresa matriu Facebook, Instagram ofereix força opcions de publicitat altament específiques. Els anunciants digitals poden reduir la seva audiència a:

  • Ubicació
  • Demografia
  • Interessos
  • Comportaments
  • Audiències personalitzades
  • Audiències similars
  • Segmentació automatitzada

Depenent del nostre públic objectiu, podem dirigir les audiències específiques més fàcilment amb Instagram.

Suposem que dirigeixes un negoci local que ven roba còmoda per practicar senderisme i ciclisme.

Pots fer servir Instagram per dirigir-te a usuaris que estiguin interessats en la naturalesa i la forma física, que tinguin entre 24 i 55 anys i que visquin a la mateixa localitat.

D’aquesta manera, no estarem desaprofitant diners tractant de publicitar persones que no estan com a públic objectiu (o que no estan a prop del nostre negoci local).

Configurar audiències a través dels anuncis de Facebook perquè puguem estar segurs que els anuncis arribaran a les persones adequades.

✅ Algunes estadístiques importants d’Instagram a què prestar atenció

Instagram és una plataforma enfocada visualment, que la distingeix de la cerca de Facebook o Google.

Es garanteix que veurem imatges altament seleccionades quan ens desplacem pel seu feed, i és important que la nostra marca sigui reconeguda per aconseguir més èxit.

✅ Quan creem anuncis a Instagram, hem de tenir en compte algunes coses:

  • Les publicacions de vídeo reben aproximadament un 38% més de participació que les fotos i més de 2 vegades més comentaris. Això no vol dir que necessitem crear anuncis de vídeo, però és útil tenir en compte que poden funcionar millor.
  • Les imatges amb més espai negatiu generen gairebé un 30% més de m’agrada que les imatges sense espai negatiu. Les imatges simples i netes són una gran aposta per a qualsevol marca que comença a anunciar-se a Instagram!
  • Un de cada quatre anuncis d’Instagram és un anunci de vídeo. Si tenim el pressupost i el temps, intentem experimentar amb almenys un o dos anuncis de vídeo per al nostre negoci!

Agafa el teu temps per crear anuncis d’Instagram. Assegureu-vos que siguin visualment atractius i en el format correcte per comunicar-vos de manera efectiva amb el vostre públic objectiu.

Com sempre, recomanem fer un parell de proves de test A/B per descobrir quins anuncis funcionen millor per al negoci.

✅ Conclusió: Estàs llest per provar sort amb la publicitat a Instagram?

Recordeu que cal configurar un compte de Business Manager (necessari per anunciar a Instagram).

Sabem que la publicitat digital pot ser una tasca descoratjadora, però si necessites ajuda o vols que gestionem nosaltres les teves campanyes de publicitat a les xarxes socials, posa’t en contacte amb nosaltres i parlem, et convidem al ☕.

Similar Posts