Afortunadament, crear una pàgina de Facebook Business pel teu negoci és més simple del que creus i et reportarà molts beneficis.
Tabla de Contenidos
Què és una pàgina de Facebook Empresarial?
Una pàgina de Facebook Business és eminentment com el teu perfil de Facebook típic, però per fer negocis. Els teus clients o seguidors poden interactuar amb la vostra pàgina i rebre les vostres actualitzacions. Pots publicar imatges i vídeos, fomentar la participació del teu contingut recent, anunciar característiques noves dels teus serveis o productes, etc.
La diferència primària és que la vostra pàgina empresarial mesurarà els compromisos, els m’agrada, i més, així podràs analitzar l’efectivitat de la teva pàgina. Facebook Analytics és una eina molt potent per fer servir, ja que podràs descobrir com està funcionant el vostre Facebook i quin és el grau d’interacció amb la vostra audiència.
Els teus perfils de Xarxes Socials haurien de ser una extensió de la vostra marca. Si t’has decidit crear una Pàgina de Facebook Business és fonamental que tinguis el compromís de dedicar temps i creativitat al projecte. Els teus clients segurament podran fer servir el teu Facebook per contactar-te. De fet, l’hauries d’esperar!
Molts negocis opten per començar Facebook Business quan comencen a implementar una estratègia de Màrqueting de Mitjans de Comunicació Social. És molt eficaç i de fet és un recurs sense cost i força intuïtiu. De fet, si tens el vostre perfil de Facebook propi, veuràs que la pàgina de la teva marca et recordarà força al teu Facebook personal.
Ja ho tens tot a punt per crear la pàgina de Facebook del teu negoci? Esperem que aquesta guia ràpida et doni l’ajuda que necessites per tenir el teu perfil creat i funcionant!
1. Fes el vostre Facebook
Ves a https://www.facebook.com/business i fes clic damunt “Crear una Pàgina” al racó de dret superior. Tingues present que necessitaràs enllaçar aquesta pàgina empresarial al teu compte personal. Típicament, el compte del vostre gerent de Xarxes Socials (si en tens un) és la millor opció.
2. Selecciona la teva classificació empresarial
Això et portarà a la pantalla de sota. Ja que aquesta pàgina de Facebook serà per la vostra teva, fes clic en “Començar” a sota on diu “Negoci o Marca.”
3. Afegeix la informació de la vostra empresa a la pàgina
Ara necessitaràs afegir la informació de la teva empresa. Primer el nom de la vostra empresa. L’apartat categoria té una llista d’opcions i hauràs de seleccionar la que més de prop s’adapti o representi el vostre model empresarial. Es requereix també una adreça, però es pot optar per tenir-lo amagat: “no mostra la meva adreça.” Quan acabis tot hauràs de fer clic en “Continua.”
Per negocis sense una adreça física de cara al client (per exemple, una botiga en línia), pots fer servir l’adreça de la vostra seu o oficina major.
4. Carrega imatges al vostre Facebook Business
Tot a punt perquè carreguis una Imatge de Perfil i una Foto de Coberta. El teu perfil sempre hauria de ser sempre el vostre logo. Apareixerà sempre a cada publicació, així que usant la vostra imatge corporativa assegurarà a la vostra audiència que el contingut et pertany.
També es requereix carregar una foto (t’has d’assegurar que la mida i resolució siguin adequades per a Facebook!). Això és la foto més gran que es veurà a dalt de tot del teu perfil. La mida òptima per una foto de coberta en un escriptori és 315 píxels alt i 851 píxels. Si és molt més gran, deixaràs fora alguns elements de la imatge. Si és massa petit, Facebook estendrà la foto, i esdevindrà borrosa.
Tot i que es pot afegir una foto 360 en una pàgina personal de Facebook, la versió Business no deixa posar aquest tipus de fotos com imatges de coberta. De tota manera les pots afegir dins pots generals en la pàgina.
Com que el teu perfil sempre hauria de ser el vostre logotip, les fotos de la coberta són una oportunitat excel·lent de mostrar el cantó més humà de la teva marca. Fes servir imatges dels vostres empleats, el vostre producte des d’un punt de vista creatiu, o el teu anunci més recent.
5. Completa la informació sobre el vostre negoci
Un cop carregues les vostres imatges, veuràs el teu inici de pàgina! Per tenir la teva audiència ben informada necessitaràs que les teves dades a la secció Sobre el teu Negoci estiguin amb la informació correcta.
Fes servir el Menú al cantó esquerre de la pàgina (just sota el vostre quadre de perfil). Completa la informació que penses que els vostres clients necessitaran: per exemple, si ets una tenda física, necessitaràs afegir les vostres hores setmanals així com l’adreça física.
Aprofita les característiques d’aquesta secció els quals et deixen descriure una mica més sobre la història i la missió de la vostra empresa. Compartint això amb els/les vostres seguidor@s farà que la teva marca sigui més propera i humana.
6. Explora la vostra pàgina de Facebook Business
Ja ho tens tot a punt! La teva Pàgina de Facebook d’empresa està gairebé acabada, i només s’han de configurar algunes coses més. Damunt la pàgina d’Inici trobaràs alguns “tips” o recomanacions. Recomanem fer clic mitjançant aquests enllaços i afegint coses com una descripció curta, creant un nom d’usuari, i més.
Un altre camí d’aprofitar el vostre Facebook Business és per usar sondejos i col·laboracions dins de la vostra comunitat.
Les Enquestes de Facebook poden ser creades dins de grups i es retroalimenta en temps real d’una varietat de xarxes. Com a negoci, podries usar Facebook enquesta per posar preguntes a la vostra audiència, com quins canvis considera fer a la teva botiga per la pròxima temporada, etc.
Les enquestes de Facebook són útils perquè formen una línia de connexió entre tu i els vostres clients i obren una altra línia de connexió per interactuar amb la vostra audiència.
Els sondejos són creats com es creen les entrades: en comptes de triar per escriure un post o una foto, tria per crear un sondeig. Els administradors poden escriure una pregunta i proporcionar una llista de respostes, o deixar una llista d’opcions perquè votin ells/les seguidor@s.
7. Integrant la Botiga de Facebook Business (i altres «add ons»)
Hi ha abundància d’accessoris (add ons) a Facebook que poden ajudar-te a diferenciar la teva pàgina empresarial. Un d’ells és la Botiga de Facebook per negocis de comerç electrònic.
Per afegir la teva botiga a Facebook Business ja has de tenir una pàgina creada. Des d’allí pots integrar la teva existent botiga online i configurar Facebook per vendre productes directament allí… i més.
A més a més, pots utilitzar altre add ons com Facebook xatbots si vols parlar i donar respostes als teus clients en temps real.
8. Comença a publicar en la teva pàgina de Facebook Business!
Ara que ja tens creat el teu perfil, has arribat a la part divertida i pots començar a publicar contingut per la teva audiència! Un cop públiques «hola i benvingut» el món de Facebook és al teu abast.
Els mitjans de comunicació socials són informals, així que el teu perfil de Facebook no hauria de ser diferent. Genera preguntes a la teva audiència, qüestiona’ls i genera compromís, o convida’ls a l’obertura de la teva botiga! Els consumidors han esdevingut especialment lleials a les seves marques favorites. Qualsevol cosa que publiquis pot començar a construir relacions valuoses amb la teva audiència de Facebook Business.
Mai publiquis només per publicar: els/les teus seguid@rs poden sentir-se com si fossin víctimes de contingut brossa. Troba un balanç i estiguis segur que el contingut que publiques és educatiu, informatiu, o interessant.
Fins aquí les nostres recomanacions… Esperem que la nostra petita guia t’ajudi a començar a crear la teva pàgina de Facebook Business i connectar amb la teva audiència!