Com usar el Màrqueting de Geolocalització - NEXTWEB

Tenint en compte que el telèfon mòbil té a l’usuari sempre connectat a Internet al qual pot recórrer les 24 hores del dia, la veritat és que el màrqueting de geolocalització cobra cada vegada més adeptes en l’àmbit dels consumidors i de les empreses.

Un fet normal tenint present que, segons un estudi de Google, el 71% dels internautes és incapaç de sortir de casa sense el seu telèfon intel·ligent.

Precisament, el màrqueting basat en la localització constitueix un nou exemple per a les múltiples opcions d’interacció amb l’usuari.

Totes elles proporcionades pels dispositius mòbils, perquè ens permet segmentar adequadament l’enviament de missatges en determinades ubicacions, i saber en quin punt es troben els consumidors finals.

Enviar el missatge apropiat a la persona correcta en el moment precís per a saber com aprofitar la geolocalització a l’hora de desenvolupar campanyes relacionades amb el màrqueting mòbil.

Com actua el màrqueting basat en la ubicació?

El màrqueting de geolocalització (màrqueting basat en la ubicació) consisteix en la realització d’accions de màrqueting prenent en consideració el lloc exacte en el qual es troba un usuari.

Gràcies a elles, podem oferir als consumidors informació accessible i d’interès.

En realitat, diversos estudis recolzen que aquelles estratègies centrades en la geolocalització per part dels usuaris obtenen un benefici fins a 20 vegades major que qualsevol altra estratègia.accessible i d’interès.

Tanmateix, això no implica donar l’esquena sobre altres estratègies amb les quals també es pot dinamitzar el negoci, com per exemple la publicitat en línia de pagament.

La cerca local

Precisament per a la transformació digital, un factor clau és la mobilitat. El 89% dels usuaris busca informació local, així que l’ús de l’activació geolocalizada es converteix en un element fonamental per al màrqueting mòbil.

A tall d’exemple, les possibilitats que brinda aquest tipus d’estratègies podrien donar-se en el cas que un client comprés en un establiment físic.

Per a rematar el seu procés de compra, efectués una determinada acció a través de l’aplicació mòbil que té la marca, per exemple, un codi QR, aconseguint d’aquesta manera un obsequi, descompte o promoció.

Els ciutadans es troben més que disposats per a acceptar amb normalitat la compra a distància mitjançant dispositius mòbils.

Enfront d’aquesta evidència, està en mans de les companyies convertir la tecnologia mòbil en un component imprescindible per a una estratègia dins del màrqueting digital.

Avantatges per als negocis que utilitzen el màrqueting de geolocalització

Malgrat que l’exigència de permisos sobre els usuaris a l’hora de poder fer una segmentació per geolocalització suposa un fre a aquest tipus de publicitat.

Són moltes els avantatges per les quals aquest tipus d’accions poden suposar per a l’empresa, entre elles…

Transmetre el millor missatge en el millor moment

El màrqueting de geolocalització suposa la possibilitat de personalitzar al màxim la informació.

Però a més, encara que els missatges transmesos per email solen perdre’s sovint o són ignorats, l’enviament de missatges SMS resulta en aquest cas la millor opció, perquè és directe i immediat.

Aconseguir que l’usuari es connecti a l’hora adequada

Tant per horari o ubicació, cal triar el moment oportú per a realitzar l’enviament, perquè no serveix enviar-li a un usuari un oferta en el nostre restaurant quan el local està tancat. Precisament la geolocalització permet que això no es produeixi.

Proposar ofertes

Per mitjà d’alertes, és possible fer arribar als consumidors promocions i descomptes i informar-los de l’establiment més pròxim on podran acudir a adquirir algun producte o servei.

Incrementar les compres offline

Gràcies als anuncis de geolocalització es pot incrementar el nombre de vendes offline repercutint en el propi client que busca un comerç local, ensenyant-li aquella informació pertinent sobre el lloc, l’adreça i el telèfon de contacte.

Major visibilitat

A l’hora de visitar un lloc desconegut, resulta cada vegada més comuna la cerca en el mòbil de referències, racons per conèixer, llocs on menjar o fins i tot on allotjar-se.

Per tant, en tenir una clientela potencial molt a prop, ens pot trobar mitjançant les eines de geolocalització.

Els serveis de geolocalització

Existeixen aplicacions com ara Foursquare o Yelp, i moltes altres, en les quals els serveis basats en la localització proporcionen als usuaris una major experiència.

Una altra mostra és el propi cas d’Uber Eats, qui ofereix un catàleg de restaurants depenent del lloc on ens trobem o de la nostra mena de menjar preferit.

Facebook Places

Tractant-se de xarxes socials, Facebook lidera el màrqueting de localització. La seva aplicació Facebook Plaus facilita als internautes cerques de recomanacions i informació.

Informació relativa sobre ciutats, hotels, cafeteries, llocs d’interès, etc. Així mateix, incorpora observacions i opinions procedents d’altres persones.

Google My Business

Davant l’augment de les cerques locals, Google, l’eina de cerca de major acceptació entre els usuaris d’Internet, va presentar el sistema Google My Business.

L’aplicació se serveix de la geolocalització amb la finalitat d’incorporar en els mapes avisos locals així com un petit perfil de les empreses.

Amb això, als usuaris els facilita la cerca i simultàniament, contribueix a la cerca dels anunciants.

D’altra banda, aquest tipus d’anuncis normalment es considera que no és la publicitat tradicional, de manera que l’acceptació és major.

Comptar amb una agència experta en màrqueting de geolocalització

És molt recomanable, en general, que comptar amb el suport de professionals especialitzats a l’hora de realitzar aquesta classe d’estratègies.

Des de NEXTWEB també ens dediquem a oferir els nostres serveis a tota classe de negocis, empreses i autònoms.

Tenim un ampli ventall de serveis entre els quals destaquem principalment els vinculats al posicionament WEB.

En definitiva:

En un món amb tanta connexió al mòbil com és l’actual, no podem permetre a l’empresa passar per alt aquest tipus d’actuacions.

Realitzar estratègies de màrqueting de geolocalització per a empreses locals es pot traduir en un increment de les vendes notable, amb quatre o més accions degudament coordinades.

La geolocalització, per tant, permet atreure trànsit mitjançant missatges específics, destinats als usuaris situats en un lloc determinat.

Ara bé, en cas que vulguis incorporar el màrqueting basat en la localització al teu negoci i no sàpigues com dur-lo a terme, no dubtis a contactar-nos.