Amb els següents consells de com usar Instagram per a principiants, podràs gaudir al màxim com a usuari d’Instagram i augmentar el nombre de seguidors i el engagement.
Una de les xarxes socials més populars és Instagram. No sols és visualment atractiva sinó també fàcil d’accedir des de qualsevol lloc, a més és bastant simple a l’hora d’utilitzar-la.
Tabla de Contenidos
Com usar Instagram per a principiants
En cas de disposar d’un negoci propi, que vulguis vendre en aquesta plataforma, o senzillament la vulguis per simple diversió, et convé informar-te prèviament del maneig de les Instagram Stories, Reels i el Feed, entre altres opcions.
Tranquil, els començaments en Instagram resulten ser més simples del que aparenta.
És per això al llarg d’aquest article que et comptarem els passos necessaris perquè puguis utilitzar Instagram per a novençans en el teu negoci o en el teu dia a dia.
Publicar fotos o vídeos atractius i cridaners
L’objectiu d’Instagram és aportar una mica de valor als teus seguidors, especialment si desitges augmentar el compromís.
L’objectiu de les teves publicacions en Instagram és publicar fotos i vídeos prou impactants com per a evocar alguna emoció, com l’alegria, l’humor, la inspiració, la melancolia, l’amor o una cosa semblant.
La qualitat de les fotos i els colors solen generar major activitat en Instagram.
Utilitza lliurement els hashtags, però amb moderació
L’ús d’etiquetes en Instagram és una excel·lent manera d’incrementar el teu abast en la plataforma, promoure un major compromís i fins a atreure nous seguidors.
Desafortunadament, hi ha els qui ho porten a l’extrem.
Els peus de foto estan sovint carregats d’etiquetes, alguns dels quals ni tan sols són pertinents per al contingut de la publicació.
La majoria de les etiquetes no són rellevants per al tema de la publicació. Així que si vols usar etiquetes, mantingues un mínim i usa només paraules clau que puguin ser rellevants.
No exageris amb els filtres
En Instagram tens al teu abast un munt de filtres perquè puguis aplicar-li a les teves fotos de manera automàtica i així millorar l’estil i el disseny.
Però aquesta tendència ja sembla haver tocat sostre. Els usuaris busquen fotos i vídeos vistosos, però relativament naturals.
Mentre que els efectes dels filtres pot resultar apetible, procura limitar la utilització dels mateixos per a conservar el color i contrast habituals en la majoria de les teves fotos.
Aprofita la funció de cerca i navegació per a localitzar continguts
Quan premem Buscar i Explorar (icona de la lupa) situat en la barra inferior de l’aplicació d’Instagram.
Et portarà a la pàgina de buscar i explorar, que et permetrà veure el contingut seleccionat d’acord amb els teus interessos, basant-se en els diferents tipus de publicacions de fotos i vídeos realitzats, que t’agradin o que hagis comentat.
Els seguidors que segueixes també influeixen en el que podràs veure en la pàgina Buscar i explorar.
Navega per aquesta pàgina o bé utilitza la barra de cerca per a trobar usuaris, etiquetes, temàtiques i altres detalls.
Publica amb freqüència perquè els teus seguidors participin
Quan vulguis mantenir el compromís dels teus seguidors, necessitaràs publicar nous continguts amb regularitat.
Però això no significa que hagis de publicar 10 fotos al dia. En realitat, una publicació diària, o almenys una cada dos dies, és prou freqüent per a conservar l’entusiasme dels teus seguidors.
No caiguis en el parany de comprar de seguidors
Hi ha molt de renou sobre la possibilitat de comprar seguidors d’Instagram.
I és veritat que pots adquirir un gran nombre per pocs diners. Encara que el problema de comprar-los és que moltes vegades són ficticis i inexistents.
És possible que el teu compte es vegi una mica aliena per als usuaris que vegin com tens 15.000 seguidors, però pràcticament cap like o comentari de les teves fotos i vídeos.
Limita’t al engagement de veritat. La qüestió no són només els números.
Fer publicitat en Instagram
Si encara no has creat cap campanya d’anuncis en Instagram, és hora de canviar això.
Si quieres conocer un poco más al respecto de cómo hacer publicidad en Instagram, te invitamos a leer nuestro post. 👇
Si passes molt temps sense publicar, pots perdre seguidors
Fes ús de Facebook Messenger i contacta amb usuaris concrets. A pesar que és una gran idea publicar amb regularitat per a conservar l’interès dels teus lectors.
Algunes vegades no és indispensable publicar alguna cosa per a tots els teus seguidors.
No obstant això, dirigeix-te a un o més usuaris en particular i envia’ls un missatge de text, una fotografia o un vídeo de manera privada.
Aquesta funció de missatgeria directa d’Instagram ve integrada amb Facebook Messenger, de manera que pots enviar un missatge a un amic de Facebook que no estigui en Instagram.
Si desitges enviar o respondre un missatge directe acompanyat d’una foto o un vídeo, toca la icona de la càmera, realitza la foto o el vídeo i després toca Enviar.
Participa amb els teus seguidors
Mai ignoris als teus seguidors més fidels, que solen donar “m’agrada” i fer comentaris sobre les teves fotos.
És una manera segura de fer que la gent s’allunyi en el temps. Per contra, comunica als teus fans que els valores.
Contesta als seus comentaris o revisa el seu compte i dona-li “m’agrada” en algunes de les seves fotos.
Si vols fer un seguiment dels comentaris d’Instagram i veure quins usuaris interactuen més amb tu, no dubtis a recórrer a una eina de tercers com Iconosquare.
Roman atent i informat sobre les tendències més actuals d’Instagram
Les etiquetes i els esments són fantàstics, encara que fins i tot aquestes tendències tenen una determinada data de caducitat.
És important que et mantinguis al dia amb les últimes tendències per a no quedar-te ressagat i no perdre als teus valuosos seguidors.
Publica Stories
Les històries són continguts menys permanents, més “en el moment”, i que pots publicar entre els teus seguidors.
Es publiquen amb forma de fotos i vídeos, però desapareixen automàticament al cap de 24 hores.
Es poden consultar en la part superior de la teva feed ( amb forma de bombolles rodones per a tocar-les).
Els Stories són una forma més informal de connectar, intercanviar i interactuar amb els teus seguidors.
Gana més seguidors amb els “shout-outs”
És recomanable sempre interactuar amb els teus actuals followers, però quanta major quantitat de públic abastos, moltíssim millor.
La realització d’un shoutout o un “shout out to shout out” S4S o SFS d’un altre compte amb el mateix rang de seguidors és una manera molt ràpida per a arribar a més gent.
Normalment, dos usuaris coincideixen a donar a la resta un comentari d’agraïment en els seus respectius comptes.
És la principal tècnica utilitzada per molts usuaris d’Instagram durant anys.
Conclusió sobre Instagram per a principiants
Confiem haver-te ajudat amb aquests consells d’Instagram per a novençans i així poder aprofitar al màxim una de les millors xarxes socials de l’actualitat.
Des d’aquí et recomanem que guardis en favorits aquesta publicació perquè sempre puguis accedir a ella.
Una vegada que vagis a Instagram, recorda posar en pràctica algun d’aquests consells. I si necessites ajuda de com gestionar les teves xarxes socials, pots contactar amb nosaltres i t’ajudarem.