campaña de marketing

Per a qualsevol empresa, una campanya de màrqueting suposa una nova oportunitat d’obtenir clients a curt o a llarg termini.

Per a aconseguir-ho, els negocis tenen a la seva disposició una gran varietat d’instruments que els ajuden a treure el màxim partit a les seves estratègies.

De fet, l’avanç de les noves tecnologies ha fet possible que totes les accions de màrqueting puguin ser millorades si s’usen els complements adequats.

Així, quan utilitzem aquestes eines per a complementar una campanya de màrqueting, podrem, entre altres coses, prendre decisions més encertades i mesurar els resultats de la manera correcta.

Per això, en aquest article volem mostrar-te algunes d’aquestes eines que són el complement perfecte per a la teva campanya de màrqueting.

Administrador de xarxes socials

xarxes socials

En una campanya de màrqueting, les xarxes socials poden ser un gran aliat. Actualment és necessari tenir presència en una o més d’elles, per la qual cosa és necessari administrar-les adequadament per a aconseguir els millors resultats.

Per a això, els programes d’administració de xarxes socials s’han convertit en un element imprescindible. Un dels més populars és SocialGest.

Aquest programa funciona en més de 10 xarxes com són: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn o Tik Tok.

SocialGest permet automatitzar les publicacions durant diverses setmanes, programar sortejos, i monitorar i interactuar amb els usuaris des de la mateixa plataforma.

Encara que aquestes eines són un bon complement per a la nostra campanya de màrqueting, requereix temps aprendre a utilitzar-les per a mantenir les nostres xarxes socials actualitzades, una cosa de la qual no sempre disposem.

Per això, acudir a una agència de màrqueting digital especialitzada, sempre serà una bona opció.

A més de gestionar les teves xarxes socials, t’ajudaran a optimitzar-les per a convertir-les en un dels punts forts de la teva campanya de màrqueting.

Software de telemàrqueting

Un programari de telemarketing és un sistema que funciona a través d’Internet i es programa per a enviar crides de manera massiva i automàtica.

Permet integrar una sèrie de funcionalitats com la personalització de la crida sobre la base de les dades que s’incloguin, com són per exemple, l’hora de crida, noms específics…

Aquestes funcions són ideals per a optimitzar les nostres campanyes de captació de clients, ja que permeten un contacte directe fàcil i immediat i, per tant, un millor coneixement d’aquests.

A més, amb els softwares de telemarketing més avançats, podràs a més triar diferents tipus de marcació automàtica depenent de la mena de campanya que desitges llançar.

Per exemple, pots usar un marcador progressiu que només marca un número per cada agent que estigui disponible o optar per un marcador predictiu que fa diverses crides alhora i les lliura a mesura que els clients les contesten.

Aquest programari té un avantatge fonamental: pot integrar-se amb altres plataformes en les quals es troben les bases de dades i la informació sobre els clients. Així els agents poden optimitzar el seu acompliment.

Plataformes d’enviament de correus

màrqueting digital

Les campanyes d’email màrqueting poden ser molt poderoses. El primer element que han de contenir és una base de dades que pots recopilar a través de diferents mitjans, com per exemple, els formularis de contacte.

Posteriorment, enviar correus massius et permet atacar directament als integrants d’aquestes llistes i aprofitar els avantatges d’una comunicació directa.

Les plataformes d’enviament de correus com Mailchimp o Mailify permeten aprofitar al màxim aquesta modalitat de màrqueting en donar diferents tipus d’informació: qui va obrir el correu, la ubicació de cada destinatari, taxa de rebot….

A més, algunes d’elles també ofereixen eines  de gestió de contingut per a ajudar-te a redactar i dissenyar el millor correu per al teu negoci.

Sistemes de gestió de clients (CRM) en la teva campanya de màrqueting

Els sistemes de gestió de clients permeten agrupar la informació de cada client en una mateixa plataforma, de manera que tots els empleats tinguin accés a ella des de qualsevol lloc.

Aquesta informació pot ser utilitzada posteriorment per a optimitzar altres campanyes de màrqueting, el procés de venda i l’atenció al client.

De fet, l’exigència actual de personalització dels serveis i el creixement i varietat de clients fa que aquest tipus de sistema hagi passat de ser un complement a ser una necessitat.

A més, aquests sistemes tenen un gran avantatge: es poden connectar a altres eines de l’empresa, com és un sistema de telefonia.

En fer-ho, els agents que participin en les campanyes de màrqueting podran tenir a la seva disposició un ampli ventall d’informació per a accedir als clients, la qual poden consultar i modificar sense abandonar la interacció.

Números telefònics virtuals

campanya de màrqueting

Una vegada que hem llançat la nostra campanya de màrqueting i contactat amb els possibles clients, és necessari estar a la seva disposició per a resoldre els seus dubtes.

Per això, una altra de les eines essencials per a complementar la teva campanya de màrqueting és un número virtual.

Amb ells només necessites un dispositiu amb connexió a Internet per a interactuar amb els teus clients i garantir una atenció de primera qualitat, independentment d’on et trobis.

Així, els clients tindran un número que els permeti exposar tots els seus dubtes, queixes i requeriments. Ells no notaran la diferència, ja que contactaran com sempre (a través d’una crida de veu) però tu els atendràs des de qualsevol lloc.

A més, aquests números, en funcionar a través d’Internet, són compatibles amb altres canals de comunicació, com per exemple WhatsApp, Telegram o un xat en viu.

D’aquesta manera, els teus clients obtindran la imatge d’una empresa accessible a través de qualsevol mitjà, i es convertiran en ambaixadors naturals de la marca, alguna cosa que pot ser molt útil en una campanya de màrqueting.

Campanya de Màrqueting: Conclusions

Els esforços per a dur a terme una campanya de màrqueting poden resultar aclaparadors. És justament per això que usar eines complementàries resulta tan útil per a treure’ls el millor profit.

La majoria d’elles ofereix a més poderosos sistemes de seguiment que permeten canviar-les i millorar-les quan sigui necessari.

D’aquesta manera aconseguiràs que les teves campanyes siguin molt més efectives.

Similar Posts