L’ús d’Instagram per a empreses ha esdevingut des de fa temps una de les plataformes socials amb més èxit. Però no és només una eina per a particulars.
Hi ha moltes empreses i negocis que recorren a Instagram com a eina que els permet arribar a públic objectiu i promoure els seus serveis o productes. Aquest article ens ajudarà a descobrir com aprofitar Instagram i com millorar un negoci.
Això no obstant, és important tenir en compte certes qüestions, com ara la utilització d’Instagram per a empreses.
Tabla de Contenidos
Avantatges d’utilitzar Instagram per a les empreses
Descobreix quins són els gustos dels teus clients
El primer avantatge de la nostra llista la trobem en la simplicitat i en la utilitat. En aquest cas, és molt freqüent que els usuaris d’Instagram pugin continguts que permeten entendre bé els seus gustos i descobrir el que realment aprecien.
Així es pot descobrir fàcilment com viuen, els seus valors, igual que les seves conviccions individuals i altres coses més.
Es pot presentar un producte o servei
Es poden publicar imatges de productes, vídeos explicatius i opinions de clients. Només cal tenir precaució a l’hora de redactar una quantitat excessiva de posts relacionats exclusivament sobre productes.
Si bé augmentar els ingressos constitueix un objectiu principal, a l’usuari d’Instagram no li interessa de res veure tant contingut promocional.
Establir enllaços entre els clients
Actualment, hi ha clients que dipositen les seves expectatives a les marques i a les empreses. Per tal de mantenir-los satisfets, cal interactuar-hi creant continguts d’alta qualitat, generant inquietuds, donant resposta als comentaris i felicitant les seves accions.
Comprometre’s amb aquesta tècnica pot culminar en relacions duradores amb els seguidors i convertir-los a la llarga en seguidors fidels de la marca.
Aconsegueix arribar a un públic nou i generar visites a la teva pàgina web
Hi ha possibilitats de considerar que la marca disposa d’un públic fidel a Instagram, els usuaris dels quals ens segueixen i ens donen “m’agrada” i “comenten” les nostres publicacions.
Amb Instagram és possible fer arribar els missatges a moltíssimes audiències i engrandir la nostra llista de followers, de manera que l’objectiu no és altre que arribar a més persones. Convé crear continguts a Instagram que es distingeixin dels altres i facin virals.
Per què convé utilitzar Instagram al teu negoci?
Què és l’ús d’Instagram per a empreses? Instagram és una alternativa excel·lent que permet relatar la trajectòria o la identitat d’una marca.
Així mateix, constitueix una excel·lent eina de difusió perquè els clients descobreixin a què ens dediquem com a empresa i per què haurien de recórrer a nosaltres. Per això, resulta una de les principals plataformes per iniciar un pla de màrqueting digital amb eficàcia i intel·ligència.
Instagram pot ser utilitzat com a estratègia de màrqueting per als negocis de manera efectiva. Mostrant imatges i vídeos sobre productes que continguin títols en què s’expliqui com funciona o de quina manera simplifica la vida.
O també, creant històries relacionades amb els clients sobre com han millorat la vida gràcies a l’ús d’un servei o producte.
Com crear un compte d’empresa a Instagram
Passos per convertir un compte d’Instagram que ja existeix:
- 1: Accedeix al teu perfil a l’app.
- 2: Premeu el menú a la cantonada superior dreta. Hi apareixeran tres petites línies agrupades.
- 3: Prem sobre “ajustaments” del menú.
- 4: Selecciona “compte” des del menú d’ajustos en arribar-hi.
- 5: En aquest punt, hauríeu d’aparèixer l’opció de canviar a un compte d’empresa a la part inferior del menú del compte. En prémer-la, se’t demanarà que fem el canvi de seguida i que proporcionem qualsevol informació extra necessària.
Com crear un nou compte d’Instagram per a negocis
- Hem de descarregar la versió d’Instagram al nostre smartphone Android o iOS.
- Obrirem l’app i ens hem de registrar ingressant les dades. En cas que més d’un usuari tingui accés a aquest compte, cal utilitzar un correu electrònic d’administrador. Una altra opció és accedir amb Facebook per tal de vincular de forma ràpida el nostre perfil empresarial de Facebook.
- Seleccionem un nom d’usuari, una contrasenya i completem el procés d’inici de sessió.
- Quan obrim un nou perfil, apareixerà seleccionat per defecte un compte personal. Com hem dit anteriorment a “transformar un compte que ja existeix”, seguirem endavant sobre els passos per poder transformar el perfil d’Instagram en un d’empresa.
Recomanacions a l’hora de crear contingut a Instagram
Segons Hootsuite, Instagram en termes d’usuaris globals actius diaris, registra la impressionant xifra de 1.500 milions, només per darrere de YouTube, Facebook i WhatsApp.
Vegem llavors alguns consells de com crear continguts interessants per a millorar el nostre compromís a Instagram:
- Crear un calendari de continguts per a un mes o diversos mesos, segons la quantitat de posts a publicar per setmana/mes/any.
- Establir quins són els objectius i la finalitat.
- Analitzar el públic objectiu.
- Així mateix, convé conèixer que a Instagram hi ha diversos tipus de comptes, de manera que cal assegurar-se que s’utilitza el més convenient segons la marca o el negoci que es tingui.
Comprovarem també que estiguem implementant les estratègies adequades i planificant la creació d’una estratègia de màrqueting efectiva en el nostre negoci.
Quins són els continguts d’Instagram per a empreses que més agraden?
Segurament ens han dit que Instagram és una plataforma visual, i és veritat. De fet, el contingut que s’utilitza més a Instagram consisteix a veure el que la gent ha compartit amb hashtags, així com imatges o vídeos.
Alguns exemples per a la creació de continguts d’Instagram:
- Vídeos en directe
- Vídeos nadius de la marca o producte.
- Infografies
- Imatges
- Reels
Un mètode molt efectiu a Instagram consisteix en la creació de Reels. Podem elaborar continguts de gran qualitat i sorprenents que incloguin filtres, efectes, mitjançant l’ús d’apps o programari d’edició de vídeos.
Com donar vida a un compte d’Instagram per a empreses
Establir un perfil d’empresa
És aquí on s’enfocaran totes les accions de màrqueting, de manera que és fonamental comptar amb un perfil professional on la gent pugui navegar amb facilitat.
Recordem vincular tots els comptes, enllaçar la resta de xarxes socials en un mateix lloc. Amb això, cada vegada que algú realitzi una cerca relacionada amb un “compte d’empresa d’Instagram”, trobareu tot el que s’hi refereix.
Hem de publicar amb certa freqüència
A l’hora de promocionar un compte d’Instagram, és fonamental la regularitat. Cal publicar amb periodicitat, però sense gaire freqüència; no cal sobrecarregar l’audiència fent moltes publicacions alhora o molt poques.
Per publicar continguts a temps i fer més fàcil l’administració d’Instagram, és possible aprofitar certes eines. Us recomanem un article on us aconsellem eines de màrqueting per utilitzar en xarxes socials.
Hem de considerar també la creació de continguts atraients i informatius a través d’imatges i vídeos.
Consells per publicar cada setmana:
- Dividir la setmana entre tres parts iguals.
- Observarem quins són els dies en què romanem més actius a Instagram i quin tipus de contingut hem de publicar durant aquest període.
La publicitat a Instagram
La publicitat de pagament a Instagram, ens permet establir una campanya publicitària amb pocs minuts. Contemplem la possibilitat d’utilitzar anuncis a Instagram amb l’objectiu d’incrementar l’abast i l’engagement.
Per fer-ho, hem de generar informes analítics detallats que mostrin quines són les publicacions que van generar més trànsit, impressions rebudes i els clics obtinguts.
Instagram Shopping
El teu negoci disposa d’una botiga en línia? Aleshores podrem crear una “botiga” a Instagram.
Puja al teu perfil les fotografies dels teus productes, afegeix una etiqueta indicant el preu i vincula el producte a la teva botiga online i així podràs fer del teu perfil d’empresa que es converteixi en un magnífic catàleg.
A les publicacions que contenen productes es mostra a la cantonada inferior esquerra el text “ Veure botiga“. Fent clic sobre aquest botó apareixen tant el preu com el corresponent enllaç que permet comprar el producte.
A més, els usuaris tindran l’oportunitat no només de veure tots els productes publicats als comptes de les persones que segueixen, així com un motor de cerca sobre les novetats.
Tipus d’anuncis que proporciona Instagram
Publicacions en format de text: aquesta modalitat d’anunci només es compon de text i enllaços.
Resulta molt apropiat per a aquelles empreses que volen que el seu missatge resulti clar i atraient, encara que també volen incorporar alguns detalls de crida a l’acció inclosos al text de l’enllaç, com ara “Més informació !” o “Descarrega’t el PDF”
Publicitat en vídeo: aquesta modalitat de publicitat s’assembla als anuncis de text, amb l’excepció que inclou continguts de vídeo a més del text de l’anunci.
Mitjançant la creació d’anuncis de vídeo, augmenta l’engegament de la marca i l’impacte del compte d’Instagram per a empreses.
Impulsa el teu negoci per mitjà d’Instagram
Instagram s’ha convertit en la segona més popular de les xarxes socials pel que és ideal per als negocis.
En comparació amb altres xarxes socials com Facebook o LinkedIn, l’aplicació d’Instagram ofereix moltes possibilitats, entre les quals s’inclouen compartir continguts en temps real amb amics o followers i interactuar amb ells.
Aquesta xarxa social compta amb un públic molt compromès i que utilitza l’aplicació principalment des dels dispositius mòbils. Fes una ullada al nostre feed d’Instagram i descobreix el que publiquem.
Dóna-li una bona empenta al teu Instagram per a empreses amb aquests consells
En general, Instagram és una gran plataforma per a qualsevol empresa que vulgui començar a utilitzar xarxes socials per promocionar-se. Si es té una estratègia de contingut sòlida i s’utilitzen les eines de la plataforma de manera efectiva, Instagram pot ser molt beneficiós per a qualsevol negoci.
Comença a implementar les millors estratègies de màrqueting digital sobre el teu compte. Considera contractar professionals del màrqueting si no comptes amb el temps o els recursos necessaris per gestionar el teu propi compte d’Instagram.