Augmentar el Trànsit Orgànic en una web o bloc - NEXTWEB

Siguem sincers, a qui no li agrada tenir més i més trànsit orgànic en una web? No importa la quantitat de visites mensuals que tinguis en el teu blog, encara vols més.

Això és obvi, i és que augmentar les visites del teu bloc significa més oportunitats per a construir relacions, generar clients i el més important, guanyar diners.

Tot això sona bé, cal generar més i més trànsit orgànic al bloc, però Com fer-lo?

En internet trobaràs molts consells per a augmentar les visites del teu bloc, però el problema amb la majoria d’aquests consells és que costen diners o són simplement antiquats i ineficaços.

👉 Crea una estratègia de continguts per a augmentar el trànsit orgànic

Les millors estratègies de contingut per a generar gran quantitat de visites al bloc en el llarg termini involucren la generació de continguts d’altíssima qualitat.

Creant continguts que no caduquen en el temps, generació de continguts en altres bloc com a autor convidat i el networking.

Són grans consells, però són per al llarg termini, si el que necessites és aconseguir un impacte immediat com hem de fer-lo?

En el nostre cas, es tracta d’un bloc de màrqueting digital, on parlem de diferents temes relacionats amb el món del SEO, disseny web i molt més. 

En aquest article volem compartir-te tres formes que faran dels continguts del teu bloc, siguin molt potents i duradors en el temps.

Sense haver de gastar centenars d’euros en promocions, i que per descomptat t’ajudaran a augmentar el trànsit orgànic del teu bloc i fer soroll en les xarxes socials.

Utilitza paraules clau Long Tail rellevants

Segurament has vist a molts bloguers defensar el concepte de “escriure per als humans” i no per als motors de cerca.

Certament nosaltres també opinem el mateix, però també creiem que hem d’escriure per a Google.

En aquests últims anys Google ha estat fent canvis als seus algorismes amb l’objectiu que el seu cercador ofereixi resultats més naturals i sigui més fàcil d’usar.

El SEO ja no és el que va ser alguna vegada fa molt temps, avui no pots crear articles replets de paraules clau a tort i a dret, crear backlinks dubtosos i esperar a posicionar en Google per molt de temps.

Les coses han canviat, així que, en certa manera, en escriure per als humans estem escrivint per a Google, perquè per a posicionar en Google necessitem oferir continguts naturals i rellevants, justament com li ho hem de presentar als humans.

Però això no acaba aquí, encara és necessari utilitzar tàctiques intel·ligents, basades en les recomanacions de Google, per a vèncer a la competència i quedar-nos amb els primers resultats de Google.

Ara, tenint tot això en compte, la pròxima vegada que escribes un article, centra’t en usar paraules clau long tail per què? Perquè són paraules clau rellevants i sobretot naturals.

Posem un exemple: Una paraula clau clàssica seria “disseny web”, i una paraula clau long tail seria “agències de disseny web Barcelona”, en aquest cas la segona paraula clau, a més de ser long tail i rellevant (molt buscada), és natural perquè és així com parlem els humans.

No m’imagino a algú conversant amb una altra persona dient-li “Augmentar trànsit orgànic” en lloc de “generar trànsit orgànic per al meu web” o “potenciar el trànsit per a la meva pàgina web”, notes la diferència?

👉 Trobar paraules clau long tail per a augmentar el trànsit orgànic

Posem un exemple: Existeixen diverses maneres per a trobar-les, avui et compartiré una de les millors. Ingressa al teu compte de Google Search Console i selecciona Resultats de Cerca.

Posem un exemple: En “Resultats de Cerca” trobaràs una llista de paraules clau que estan enviant trànsit al teu bloc, juntament amb una mitjana de clics per cada paraula clau, només has de triar una paraula de la llista.

Cerca aquesta paraula clau en Google, allà veuràs diverses paraules clau long tail que pots utilitzar.

A pesar que aquestes paraules clau no són tan competitives com la paraula clau principal, són utilitzades per les persones per a buscar en Google.

Per això Google les mostra i estan estretament relacionades pel que pots portar-te un bon percentatge del trànsit.

Crea articles llargs i profunds

Una altra manera d’atreure més trànsit al teu bloc i a més generar accions socials, és crear articles llargs, que siguin molt profunds i detallats.

Existeix un consens clar que els articles que contenen més de 2.000 paraules tenen un millor rang en Google que els de 1.500 o menys.

Això també ho confirma l’estudi realitzat per SerpIQ.

Els articles molt llargs també tendeixen a obtenir molt més accions socials, per la qual cosa és un clar senyal que els lectors prefereixen més els articles llargs i profunds.

👉 Genera textos extensos per a millorar el trànsit orgànic

Amb el que s’ha dit, espero que tinguis molt clar que necessites crear articles llargs i profunds per a augmentar el trànsit del teu bloc.

Així que la pròxima vegada que estiguis escrivint un article de 1.000 – 1.200 paraules, fes l’esforç per arribar almenys a 2.000 paraules, utilitzant més exemples, estadístiques, infografies, casos d’estudis, etc.

Compte! No afegeixis paraules només per afegir, assegura’t que cada cosa que col·loques en el teu article ofereixi valor als teus lectors.

Millora els teus articles ja publicats i torna a promoure’ls

En general ens centrem massa en la creació de nous articles per a continuar generant trànsit, però ignorem per complet el contingut ja existent en el bloc.

Cada article en el teu bloc, sense importar la seva edat, és un actiu i el pots utilitzar per a atreure més trànsit i augmentar les conversions.

👉 Utilitza articles ja publicats per a generar més trànsit orgànic en el teu bloc

El que has de fer és generar una llista dels articles del teu bloc que continuen generant un trànsit mitjà o alt per a millorar-los, és a dir, per a agregar més contingut a l’article.

Podries potser fer una actualització d’estadístiques, agregar un cas d’estudi o directament col·locar una anomenada a l’acció per a generar subscriptors al teu blog (si el que cerques és augmentar la teva llista de subscriptors.

Sigui el que sigui, recorda que el contingut que agregaràs ha d’aportar valor als teus lectors.

En resum, converteix el teu article normal en un super article, més llarg i profund.

Pensa que si el teu article tal qual ja genera visites al teu bloc, en millorar-lo i agregar més contingut de valor per als teus lectors, les visites augmentaran encara més.

👉 L’ús de Rich Snippets

Els fragments enriquits o també anomenats Rich Snippets ens faran realçar millor no els nostres resultats en les SERP donant una major informació als usuaris.

Conclusió

Cada bloc necessita un trànsit mig alt per a sobreviure i créixer. Però no sempre necessites crear un nou article (que per cert és més difícil que actualitzar un ja existent) o gastar diners per a augmentar el trànsit orgànic al teu bloc.

Pots obtenir un increment en el teu trànsit i en els percentatges de conversió (com a subscriptors) en agregar més valor a articles ja existents

Similar Posts