En l’actualitat es pot recórrer a un gran ventall de fonts de trànsit web de manera gratuïta. Ja que tothom que hi té accés, acostumen sobretot a proporcionar una efectivitat diferent.
A continuació, detallem les millors fonts de trànsit gratuït que permeten generar més trànsit cap a una pàgina web.
Tabla de Contenidos
Algunes tècniques per augmentar més trànsit web són:
Xarxes socials
En aquests temps, és fonamental fer màrqueting a través de les xarxes socials. Avui dia, els usuaris estan sempre actius a les xarxes socials, i aquestes s’han convertit així en una veritable eina per atraure trànsit gratuït i enriquir un lloc web.
Nombroses persones passen llargues hores a les xarxes socials. Així doncs, de necessitar un major volum de trànsit web, podem dir que és un lloc excel·lent per on començar.
Email marketing
El email marketing conforma el sistema de distribució de correus electrònics a un públic objectiu, amb el propòsit d’atreure’ls a la pàgina web.
És una de les modalitats per excel·lència a l’hora d’atreure visitants habituals cap a la pàgina web.
Aquest mètode de màrqueting per email genera un alt nivell de conversions i segons compte Oberlo, un 87% dels responsables de màrqueting recorren a l’email màrqueting com les principals fonts de trànsit sense cap cost.
Optimització en els motors de cerca (SEO)
El posicionament en cercadors és probablement la millor i la font més grossa de trànsit web gratuït.
Obtenint una qualificació amb una paraula clau competitiva en llocs com Google pot tenir un impacte notable a la pàgina web.
Els rànquings en els motors de cerca es tradueixen que la pàgina web aconseguirà un nombre més gran de visitants, la qual cosa resulta altament satisfactòria per al creixement de les empreses.
Trànsit directe
A l’hora d’analitzar la procedència del trànsit cap a les pàgines web mitjançant Google Analytics, podrem consultar els termes concrets.
Un origen de trànsit directe/no directe és quan els usuaris accedeixen a una URL o mitjançant un marcador per trobar la pàgina web directament.
Aquests no necessiten accedir al cercador d’Internet perquè coneixen el lloc o els seus continguts.
Altres maneres de generar més trànsit web
Guest Blogging
El Guest blogging vol dir que un escriu i post al lloc web d’un tercer. Però com funciona?
Afegint un enllaç a la vostra pàgina web al vostre post com a convidat. El fet d’aportar backlinks a la pàgina web vol dir que els usuaris d’aquest lloc web poden visitar igualment les pàgines del bloc mitjançant els enllaços.
YouTube
YouTube és una altra font de trànsit gratuït molt útil i estupenda amb què compta el lloc web o la botiga de comerç electrònic. YouTube ja és el segon cercador més gran del món, per darrere de Google.
Les persones utilitzen la plataforma amb la finalitat sobretot de veure manuals i cursos, dins dels mil milions d’hores de vídeo diàries dels usuaris a través de YouTube.
D’altra banda, els usuaris utilitzen els seus telèfons mòbils per visualitzar el contingut de YouTube, la qual cosa obre múltiples possibilitats per als venedors i propietaris de llocs web.
Continguts a Reddit
Una forma estupenda per atraure trànsit cap a una pàgina web consisteix a fer ús de Reddit.
És una plataforma que gaudeix de gran popularitat i on és possible compartir continguts d’interès amb milions de persones a escala mundial.
Es tracta alhora d’un sector summament famós, de manera que tot vincle provinent d’aquest portal és de gran utilitat en l’augment de la visibilitat de la web.
Les publicacions a Flipboard són una altra bona manera d’aconseguir més trànsit web gratuït per al vostre bloc.
Flipboard pot proporcionar una gran quantitat de trànsit web gratuït si s’utilitza bé. La plataforma consisteix en una extensa comunitat de persones que busquen i comparteixen informació perquè puguin fer créixer els seus negocis.
Quora
Es tracta d’una plataforma de preguntes i respostes mitjançant la qual la gent intercanvia i realitza cerques d’interès sobre diferents continguts.
Mitjançant Quora, els seus enllaços es classifiquen de forma més ràpida en els motors de cerca, cosa que suposa més trànsit.
Fòrums
Si bé és cert que la major part del públic està recorrent a les xarxes socials com YouTube, Instagram i Facebook, és evident que els fòrums són un mètode per generar trànsit web gratuït.
És el procés a través del qual es comercialitza una marca als fòrums relacionats d’alguna manera amb l’oferta de l’empresa.
Comentaris en el bloc
De la mateixa manera que els blocs proposen que altres persones escriguin contingut, també es pot proposar la participació d’altres bloguers del sector on et moguis per tal que apareguin a la pàgina web.
D’aquesta manera, probablement es compartirà la publicació del bloc a les xarxes socials, de manera que es pretén promocionar el contingut del nostre lloc web.
Pàgines de referència
Aquesta modalitat constitueix una important font de trànsit web totalment gratis, però cal treballar intensament per aconseguir-ho.
El contingut haurà de reunir els requisits necessaris perquè les persones derivin trànsit al vostre lloc web, és a dir, el contingut ha de ser de gran valor i de gran qualitat.
D’altra banda, ha d’haver treballat força amb altres pàgines web per convertir-les en llocs de referència perquè enllacin amb la nostra.
Realitzar comentaris en altres blocs
Escriure als blocs d’altres usuaris pertanyents al nostre mateix nínxol ens permet aconseguir-ho.
A major nombre de xarxes, més backlinks es dirigiran a les pàgines web de la teva empresa.
Aquest és possiblement un dels principals enfocaments utilitzats pels especialistes en màrqueting i bloggers a l’hora de posicionar-se als motors de cerca, a més de construir enllaços potents.
Utilitzar LinkedIn
Aquesta xarxa social professional suposa un mitjà fantàstic en què difondre els continguts ja existents a la pàgina web.
Publicar un post únic a LinkedIn que aporti valor i que aquest contingut es vinculi amb el contingut de referència del bloc o la pàgina web per tal d’aconseguir aquest importantíssim enllaç.
Genera infografies de qualitat
La creació d’infografies no és res més que una de les formes de clickbait. Són molts els exemples que es poden utilitzar clickbait, encara que no tots valen el mateix.
Ara bé, una infografia excel·lent a disposició de la gent pot ser una autèntica eina de màrqueting per al lloc web.
Influencers
Els influenciadors acostumen a tenir un gran nombre de seguidors a Internet que els permet captar l’audiència i aconseguir atraure usuaris a les seves pàgines web.
Aquest tipus de màrqueting implica la col·laboració amb aquests professionals per promocionar un lloc web o l’empresa.
Per això, convé triar els procediments més apropiats per al negoci que es vulgui explotar.
Conclusió sobre com generar més trànsit web de manera gratuïta
Esperem que amb aquest article hagis trobat la guia perfecta per al funcionament d’aquests sistemes de generació de trànsit orgànic.
Segur que et serveixen aquests consells!