La psicologia dels colors és un factor molt important de cara a l’augment en la taxa de conversió. Els colors són fonamentals per fer que la nostra pàgina web sigui bonica i atractiva.
A més de ser un mitjà per a transmetre els nostres pensaments, sentiments i emocions, representen una eina fonamental a l’hora de determinar una decisió de compra per a un client.
Ja que els colors influeixen en les ments i activen els nostres pensaments, el fet d’utilitzar la gamma de colors apropiada ens ajudarà a persuadir els usuaris de manera més efectiva.
Tabla de Contenidos
La persuasió a la psicologia del color
El color també pot influir en la manera com la gent percep el preu d’un producte.
Per exemple, els estudis han trobat que els consumidors tendeixen a pensar que els productes que mostren en colors més càlids (com el vermell) són més cars, mentre que els productes que apareixen en colors més freds (com el blau) són més barats.
En general, es creu que els colors càlids (com el vermell, el taronja i el groc) són més atractius per als ulls humans, mentre que els colors freds (com el blau i el verd) són menys atractius.
Això és perquè els colors càlids solen evocar emocions positives, mentre que els colors freds solen evocar emocions negatives.
Aquí parlarem sobre com l’ús eficaç dels colors en el disseny d’una pàgina web millorarà la taxa de conversió.
Augmentar l’impacte de la pàgina web
El color és un aspecte important de l’estètica d’una pàgina web. Els dissenyadors de pàgines web han de tenir en compte l’impacte que els colors poden tenir en el comportament dels usuaris.
En considerar l’ús dels colors, és important triar aquells que siguin atractius per a l’ull humà i que evoquin les emocions adequades per al missatge que es vol transmetre.
Les tonalitats que s’utilitzen en el disseny del lloc web repercuteixen instantàniament amb la impressió que els clients es porten de la pàgina web.
Com són d’importants els colors
La gran majoria dels visitants fan un judici hipotètic sobre el lloc web als primers 90 segons de la visualització.
Però el més sorprenent del cas és que entre el 62% i el 90% del que observen només depèn del color de la seva pàgina web.
Ja que la primera impressió del visitant resulta ser la més important, les tonalitats que es facin servir a la pàgina web influirà profundament a l’hora d’anticipar-s’hi.
La primera impressió del visitant és la que us portarà a romandre al lloc web durant més temps. Per això és fonamental l’elecció del color adequat.
Canviar la percepció de la marca
Les marques confien en els esquemes de color per transmetre l’aparença del vostre producte.
Moltes utilitzen una varietat de tècniques per transmetre l’aparença dels productes. Una de les formes en què ho fan és mitjançant l’ús del color.
Coca-Cola utilitza una combinació de vermell i blanc per imprimir la vostra imatge de marca a la nostra ment. Aquest efecte de contrast és útil per millorar conversions i efectivitat dels vostres esforços de màrqueting.
El color vermell és un color que s’associa amb l’energia, l’alegria i la felicitat. Aquestes són totes les emocions positives que s’associen amb la marca Coca-Cola.
Un altre exemple és la marca Nike, que utilitza el color groc als seus productes i s’associa amb la velocitat, l’agilitat i la força.
Els esquemes de color poden ser una forma efectiva de transmetre l’aparença d’un producte. Les marques han de considerar l’ús del color en dissenyar els seus productes i les seves pàgines web.
Fer variacions sobre la psicologia dels colors pot marcar una gran diferència
La majoria de marques utilitzen un esquema de color particular per al disseny dels seus productes. Tot i això, algunes fan variacions en els colors que utilitzen per a diferents productes o per a diferents campanyes publicitàries.
Per exemple, la marca McDonald’s sol utilitzar el color golden arches (els arcs daurats) per als vostres productes i pàgina web.
En algunes ocasions, la marca ha fet variacions en el color, com l’ús d’un color verd en alguns dels seus anuncis publicitaris.
Fer variacions en els colors pot ser una manera efectiva de cridar l’atenció dels usuaris i fer que es fixin a la marca.
Les marques han de considerar la psicologia dels colors per a diferents productes o campanyes publicitàries
Les marques creen pautes de marca específiques i treballen incansablement per garantir que el seu disseny continuï sent coherent als diferents canals de comunicació.
Hi ha una raó per això. El color té un paper clau en com els clients perceben les marques.
Fer petites variacions pot assenyalar una gran diferència en com les persones entenen, reconeixen i es relacionen amb una marca.
Les dades suggereixen que el color pot augmentar el reconeixement de marca fins a, una cosa ni més ni menys que extraordinària.
Portar un tema consistent pot generar grans dividends per als seus esforços de màrqueting durant un període llarg. Podeu utilitzar colors per representar els valors generals de la vostra marca.
Un exemple de la psicologia dels colors posada en pràctica en productes és l’estanteria de lletres personalitzable Anita.
Més enllà de la funcionalitat del producte, la marca apel·la als sentiments i emocions tant amb el nom o paraula que es pot introduir com amb els colors que es poden configurar. Al final el client obté una prestatgeria única i amb significat.
Augmentar les compres
Els colors també tenen un paper clau en influir en les compres d’un client. Recordes quan vas comprar el teu primer cotxe?
Estem segurs que el color de l’automòbil va tenir una influència considerable, tot i que no va tenir res a veure amb la funcionalitat de l’automòbil.
Podem veure alguna cosa similar a les pàgines web de comerç electrònic, on els llocs web usen senyals acolorits per encoratjar els clients a afegir productes als seus carrets.
Seleccionar el color correcte és una excel·lent manera d’augmentar les taxes de conversió i vendre un nombre més gran de productes.
Millorar la memòria
Finalment, el color sempre ha estat una forma fiable d’incrustar informació i dades a la memòria.
Curiosament, els colors contrastants atrauen l’atenció entre si de manera efectiva, com ho va verificar el descobriment de Hedwig von Restorff.
Aquesta és la raó per la qual la majoria de les empreses utilitzen una combinació excel·lent de colors contrastants per desenvolupar la seva imatge de marca.
Conclusió sobre la psicologia dels colors
Els dissenyadors web i les agències de màrqueting aprofiten aquesta eina amb l’objectiu de millorar les ràtios de conversió i incrementar les vendes. Ja que psicologia dels colors no es limita únicament a fer una combinació per cridar l’atenció del públic i dels lectors.