Cuánto tarda en indexar una página en Google - NEXTWEB

Un dels dubtes més habituals que ens qüestionen, és la de quanta triga a indexar una pàgina web a Google, i en resposta a aquesta pregunta, podem dir que un lloc web triga a aparèixer uns tres o quatre dies en els resultats de cerca.

Encara que Google podria indexar un lloc en qüestió d’hores o fins i tot minuts, però això no és l’habitual.

Si acabem de publicar una pàgina web, esperarem uns dies i comprovarem si apareix en els resultats de cerca de Google.

En cas de no aparèixer en Google, revisarem les eines per a webmasters de Google i les seves directrius sobre com millorar la seva visibilitat en el cercador.

Verificacions per a indexar una pàgina a Google

Per a aconseguir una ràpida indexació del lloc web, cal comprovar que no existeixin barreres perquè Google l’indexi inicialment. Aquests punts són imprescindibles.

Robots.txt:

Comprova que l’arxiu robots.txt no bloqueja accidentalment als robots i a les aranyes dels motors de cerca dels continguts que volem que Google indexi.

L’empresa o persones que hagin dissenyat el nostre lloc web han de saber com verificar l’arxiu robots.txt i assegurar-se que està correctament configurat.

El panell de WordPress:

En cas que la pàgina web estigui desenvolupada en la plataforma WordPress, hi ha un ajust en el panell de WordPress en el qual es diu “dissuadir als motors de cerca d’indexar aquest lloc”.

Indexar una pàgina a Google amb Google Search Console

El lloc ha de connectar-se a Google Search Console. Aquesta eina és un servei gratuït proporcionat per Google que s’encarrega d’analitzar el lloc i d’avisar-nos de qualsevol error. 

Google Search Console fa possible que carreguem el mapa del lloc i/o les URL de les diferents pàgines de manera directa a Google amb l’objectiu que les indexin en la seva base de dades.

Google Analytics:

Cal assegurar-se d’integrar Google Analytics amb el lloc. Com Google Search Console, és un servei gratuït, però s’enfoca més en el registre i seguiment del trànsit de la teva pàgina. 

Vincular el lloc a Google Analytics és una altra manera de fer “ping” a Google de manera que sàpiga que existeix.

SEO On Page:

A fi d’aparèixer en Google, és necessari que les pàgines estiguin correctament adaptades als motors de cerca.

Potser la part més important del SEO On Page són les metes etiquetes,

Si bé no hi ha garanties, quan es configuren les fiqui etiquetes adequadament, Google utilitzarà sovint la informació de la meta etiqueta paraula per paraula, amb la qual cosa s’aconsegueix estructurar l’aparença dels resultats obtinguts en les cerques de Google.

SEO Local:

SEO Local per a negocis

Crear la fitxa de Google My Business. En cas que necessitis ajuda amb això, trobaràs aquí un gran recurs.

Creació i obtenció de backlinks

Aquesta és una altra manera d’atreure l’interès de Google: aconseguir el major nombre possible de llocs web vinculats a la nostra web. Com més siguin, millor.

Per a aconseguir backlinks no fa falta utilitzar cap mena de tàctica de SEO de tipus blackhat o contingut brossa. N’hi ha prou amb esforç i temps.

Podrem començar de zero, acudirem a totes les nostres xarxes socials com Facebook, LinkedIn i Instagram per a assegurar-nos que totes tinguin un enllaç al nostre lloc web.

A continuació, comencem a actualitzar els perfils en els llocs com a Pàgines grogues, guies locals, directoris, etc.. Hi ha munts de possibilitats d’aconseguir backlinks fàcilment si busquem una mica.

La creació de continguts ajuda a indexar una pàgina en Google

En publicar contingut útil i d’alta qualitat a través de la nostra pàgina web, s’afavoreix la visibilitat en els motors de cerca en dos aspectes.

D’una banda, ofereix als crawlers dels motors de cerca de Google informació en brut que pot consumir i indexar dins de la seva base de dades.

Els continguts ben elaborats poden donar com a resultat la classificació en la pàgina 1 de Google en molts termes de cerca. 

D’altra banda, els continguts de bona qualitat són capaces de generar backlinks d’altres propietaris de llocs web o bloguers cap al nostre lloc.

Recorda que els backlinks constitueixen una de les modalitats principals de puntuació de Google que permet determinar si el contingut és valuós i mereix ser inclòs en la primera pàgina.

En implementar aquests passos, les probabilitats d’aparèixer en Google més primerenc s’incrementen enormement enfront de la probabilitat de no fer res.

Ser indexat vs. aparèixer en els resultats de cerca

Si bé sembla el mateix, fer que Google indexi una pàgina i figurar en els seus resultats de cerca són dues coses diferents.

El fet d’estar indexat només implica que una pàgina del lloc web ha estat inclosa en la base de dades de Google, la qual cosa suposa un primer pas positiu.Per a comprovar quines són les pàgines del nostre lloc web que s’han indexat, podem realitzar una cerca en Google de site:www.nomdelteudomini.com

Com a exemple, si jo volgués comprovar el nombre de pàgines del meu lloc que estan actualment indexades per Google, es veuria així:

Barra del cercador de Google

A continuació, em retornarà aquest resultat, que m’indica que actualment tinc 180 pàgines indexades per Google:

Indexar una pàgina en Google

Però que Google tingui indexat el nostre lloc web com a tal no significa necessàriament que figurarem en la primera pàgina de cerca per a la paraula desitjada.

El fet d’aparèixer en les primeres pàgines de Google per a un determinat terme de cerca és una cosa que tothom vol, no obstant això, no tothom ho aconsegueix. 

En aquest sentit, són molts els factors que condicionen el que Google mostra en la primera pàgina, per no esmentar que els llocs de la primera pàgina estan limitats.

A vegades, Google et col·loca en la primera pàgina per a un determinat terme de cerca, però a vegades no. Un mètode poc comú per a obtenir la primera pàgina de Google de manera immediata.

Si algú cerca el teu nom o el del teu negoci, no és bonic aparèixer en la primera pàgina?

Si bé no podem controlar el moment en què apareixerem en la primera posició dels resultats de cerca orgànica de Google, sí que existeix una tàctica coneguda que ens permetrà aparèixer en primera posició quan algú realitzi una cerca del nostre negoci.

El secret consisteix a executar una “campanya de brànding” amb la finalitat que la nostra empresa aparegui en la part superior dels resultats de cerca orgànica de Google.

La clau està a fer una campanya de publicitat amb Google Ads

Campanya de Google ADS

Gairebé sempre apareixem en les primeres posicions, és bo no? I ara què? Bé, si no fem aquest tipus d’anunci quan algú busqui el nostre nom en Google, som pràcticament invisibles.

En el nostre cas, hi ha una empresa amb el mateix nom que nosaltres, anomenada TNW thenextweb, un nom bastant semblant al nostre.

Es tracta d’una pàgina web per als amants de la tecnologia, comunicació i molt més. Ells dominen la primera pàgina de Google per al terme de cerca. “NEXTWEB”.

Llavors, si volem passar al capdavant de les posicions, tot el que hem de fer és fer publicitat per a aparèixer en Google i, boom! Ja estarem en primer lloc.

L’important d’aparèixer en les primeres posicions de la pàgina en Google és perquè està provat que com més gran sigui la posició en la pàgina, més clics s’aconseguiran.

Encara més important, quan algú fa una cerca del meu nom en Google, sovint significa que ens han recomanat, cosa que significa que probablement estan molt interessats a parlar amb nosaltres.

Així que vull que els resulti el més fàcil possible accedir al meu lloc web. Les campanyes de marca són molt simples i econòmiques d’executar. El que té de bo Google Ads és que només paga si algú fa clic en el seu anunci. 

En resum, per a aconseguir indexar una pàgina a Google:

  • Fa falta passar a l’acció: No és suficient amb el simple fet de llançar la nova pàgina web. Com es descriu anteriorment, és necessari que la pàgina web estigui correctament configurada perquè Google pugui accedir a ella.D’altra banda, hem explicat les accions que poden dur-se a terme per a incrementar les oportunitats de figurar dins dels resultats de cerca de Google al més aviat possible.
  • Ser pacients: No es tracta d’un procés d’un dia per a un altre pel que no pots exigir a Google una major rapidesa. Cal tenir molt de compte amb els “experts” els quals cobren una dinerada a canvi de “secrets interns” per aparèixer en Google.Amb el temps, si s’apliquen correctament els procediments provats, s’aconseguirà aparèixer en Google.
  • Elaborar campanyes de publicitat: De mentrestant, considerem la possibilitat de fer una campanya de brànding per a estar en els primers resultats de cerca de Google quan es busqui la teva marca o el nom de la teva empresa.No és car, resulta bastant senzill de configurar i et proporciona una major visibilitat en Google.

Confiem que això simplifiqui les coses quant a l’aparició en Google del nostre nou lloc web.

Si comptes amb un petit comerç o una empresa, el màrqueting de geolocalització o el posicionament en cercadors aconseguirà que et diferenciïs de la teva competència.

Contractar els serveis d’una agència especialitzada

Disseny de pàgines web a Barcelona

Recorrent als serveis de l’agència correcta, aconseguiràs indexar una pàgina en Google com cal. En moltes d’elles es poden oferir serveis com:

En cas que vulguis més informació o millorar les estratègies SEO que apliquem a Nextweb no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres sense cap mena de compromís.

Similar Posts