Marketing digital per a pimes

Guia de màrqueting digital per a autònoms i pimes: el recurs definitiu per al màrqueting en l’era digital

Què és una petita empresa

T’explicarem com fer màrqueting digital per a autònoms i pimes, però abans necessitem saber… Què entenem per pime?

Hi ha moltes maneres de definir una petita empresa. Una forma és definir-ho com un negoci de propietat i operació independent amb menys de 500 empleats.

Així definida, tenim per exemple el nombre de petites empreses als Estats Units que s’estima en al voltant de 64,1 milions.

La quantitat de petites empreses al Canadà és d’aproximadament 1.3 milions i la quantitat de petites empreses a Espanya (dades de l’any 2021) és d’aproximadament 2.872.000 pimes.

Màrqueting digital per a pimes

Què és l’el que es coneix com a màrqueting digital?

El màrqueting digital és el procés de promocionar productes o serveis utilitzant tecnologies digitals, com les xarxes socials, els motors de cerca i la publicitat en línia.

El màrqueting digital és un tipus de màrqueting que utilitza tecnologia digital per a promocionar productes o serveis.

Inclou una varietat d’activitats, des de la publicitat web tradicional fins a altres formes com el màrqueting de contingut i l’optimització de motors de cerca (SEO).

Els especialistes en màrqueting digital poden usar una sèrie d’eines diferents per a aconseguir els seus objectius.

L’objectiu principal del màrqueting digital és generar oportunitats de venda per al negoci de l’empresa a través de canals en línia perquè puguin fer créixer el seu negoci.

Com funcionen les xarxes socials en el màrqueting digital per a autònoms i pimes?

Les xarxes socials poden ser una tasca descoratjadora. És molt fàcil sentir-se aclaparat per la quantitat de contingut i la quantitat de persones en aquestes plataformes.

I pot ser difícil saber què publicar i quan. Però aquí hi ha algunes coses que has de saber:

Les xarxes socials tenen a veure amb el compromís: no es tracta només de publicar i esperar “M’agrada” o accions.

Hem d’interactuar amb els seguidors, respondre als seus comentaris i preguntes, demanar-los comentaris i compartir les seves publicacions perquè sentin que són part d’una cosa més gran.

Publicitat online o offline per a petites empreses?

La publicitat en línia generalment és més fàcil de mesurar, però pot ser més costosa si l’empresa no té un gran pressupost.

La publicitat offline generalment és menys costosa, però pot ser difícil mesurar el retorn de la inversió (ROI).

Avantatges i desavantatges de la publicitat en línia i offline en màrqueting digital per a autònoms

Hi ha dos tipus de publicitat: offline i online. Els avantatges de la publicitat offline són que els anuncis es poden veure en qualsevol moment i són més interactius.

Els desavantatges per a ells són que poden costar més, arribar a un públic més reduït i és possible que no creïn un impacte tan significatiu.

Els anuncis en línia tenen l’avantatge de ser fàcils de mesurar en termes d’audiència i efectivitat.

Quins són alguns dels beneficis de la publicitat online per als autònoms i pimes?

Un dels molts beneficis de la publicitat online és la capacitat de realitzar un seguiment del retorn de la inversió de la seva empresa.

Pots veure fàcilment quants clients està obtenint i què estan comprant, perquè pugui veure què funciona i què no.

També té molt control sobre on apareixen els seus anuncis i quan apareixen.

Com es mesura el retorn de la inversió de la publicitat offline?

La publicitat offline, com les tanques publicitàries, és una forma de publicitat que es mesura per la quantitat d’impressions que ha realitzat.

Encara que no té un cost fix com els mitjans digitals, el retorn de la inversió per a la publicitat fora de línia es pot calcular mesurant quantes vegades s’ha realitzat una sola impressió.

El retorn de la inversió pot ser difícil de mesurar per a algunes formes de publicitat fora de línia, com a tanques publicitàries, perquè no produeixen

Què és SEO i SEM i com ajuden als autònoms i les pimes

Màrqueting digital per a pimes

SEO i SEM són dues estratègies de màrqueting diferents que una empresa pot utilitzar per a ajudar al seu creixement.

SEO significa optimització de motors de cerca

Aquesta és una estratègia de màrqueting en línia on l’objectiu és posicionar-se més alt en els motors de cerca com Google, Bing i Yahoo.

SEM significa màrqueting de motors de cerca

Aquest és un tipus d’estratègia de màrqueting digital que s’enfoca a augmentar la visibilitat d’un lloc web o negoci en les pàgines de resultats dels motors de cerca (SERP).

L’optimització dels motors de cerca és una tècnica que ajuda a millorar la classificació del seu lloc web o blog en les pàgines de resultats dels motors de cerca (SERP) com Google, Bing i Yahoo.

Es tracta de millorar la qualitat i la quantitat d’enllaços que apunten al seu lloc des d’altres llocs en la web.

El màrqueting de motors de cerca (SEM) es refereix a les campanyes publicitàries que s’executen a través dels motors de cerca. Les més populars són:

1. Anuncis de cerca (estàndard) amb anuncis en els resultats de cerca

https://www.youtube.com/watch?v=Fa0TNE7uvFY&ab_channel=GoogleAdsvFY&ab_channel=GoogleAds

2. Campanyes de cerca de fitxa de producte Google Shoping

3. Campanyes de display amb anuncis d’imatge

4. Campanyes de vídeo en Youtube

Quina és la diferència entre el màrqueting de continguts i els anuncis pagats?

Màrqueting Digital per a autònoms i pimes

El màrqueting de continguts és una forma de màrqueting que se centra en generar confiança i credibilitat amb els clients potencials brindant-los informació útil.

El propòsit del màrqueting de continguts és crear contingut d’alta qualitat per a atreure visitants, els qui es convertiran en clients potencials per a l’empresa.

Els anuncis pagats són anuncis pagats pels anunciants. En general, es troben en les plataformes de xarxes socials, com Facebook i Instagram, o en les pàgines de resultats dels motors de cerca.

La principal diferència entre el màrqueting de continguts i els anuncis pagats és l’enfocament de cada tipus de màrqueting.

El màrqueting de continguts s’enfoca a brindar informació útil mentre que els anuncis pagaments s’enfoquen més a generar vendes a través de clics o impressions.

Màrqueting digital per a pimes

Com impacta el món digital en la seva estratègia de màrqueting per a petites empreses?

El món digital ha impactat l’estratègia de màrqueting d’una petita empresa de moltes maneres.

Ha canviat la forma en què fem màrqueting i ara és més fàcil arribar als clients.

Les plataformes de xarxes socials com Facebook, Instagram, Tik Tok, Twitter i LinkedIn han facilitat que les petites empreses interactuin amb el seu públic objectiu.

Estratègies de publicitat digital que converteixen visitants en clients

La publicitat digital és un procés de promoció de marques i productes en Internet. La publicitat digital inclou una gamma de diferents estratègies que tenen com a objectiu convertir als visitants en clients.

Algunes estratègies de publicitat digital són:

– Mostrar anuncis, que és la forma més simple d’anunci digital, es pot veure com a anuncis publicitaris i finestres emergents

– Màrqueting de motors de cerca (Search Engine Màrqueting, o SEM) que apunta a paraules clau en motors de cerca com Google, Yahoo i Bing

– Social Mèdia Màrqueting (SMM) que utilitza plataformes de xarxes socials com Facebook, Twitter, YouTube per a promoure contingut

– Email Màrqueting que envia missatges promocionals directament a les safates d’entrada dels usuaris

Màrqueting digital per a autònoms

Estratègies de Màrqueting Digital per a autònoms i Pimes per a augmentar els ingressos

El Màrqueting digital per a autònoms i Pimes és una eina poderosa perquè les petites empreses arribin al seu públic objectiu.

És important que els propietaris de petites empreses comprenguin que el màrqueting digital pot ser una forma molt rendible d’arribar als clients.

Les estratègies de màrqueting digital solen ser una sèrie de tàctiques que s’utilitzen juntes per a aconseguir el resultat desitjat.

Una estratègia pot ser tan simple com comprar anuncis en les xarxes socials o tan complexa com crear una botiga en línia i invertir en SEO.

Les següents estratègies són algunes de les estratègies de màrqueting digital més comuns utilitzades pels propietaris de petites empreses:

1) Optimització de motors de cerca (SEO)

2) Publicitat de pagament

3) Màrqueting de xarxes socials

4) Màrqueting de continguts

5) Màrqueting per correu electrònic

6) Màrqueting d’influencers

Com tenir èxit amb una estratègia Màrqueting Digital per a autònoms i pimes

Màrqueting per a petites empreses

L’estratègia digital és un pla que ajuda les petites i mitjanes empreses a desenvolupar i gestionar la seva presència digital. És una part essencial de qualsevol estratègia de màrqueting.

Una bona estratègia digital hauria d’incloure el següent:

– Una comprensió clara del teu públic objectiu

– Una comprensió clara de la teva marca.

– El desenvolupament d’un “mapa de viatge” del client.

– Dirigir-se als canals apropiats segons sigui el teu públic objectiu

– Desenvolupar un pla de contingut que s’alineï amb les preferències del client

Ets Autònom o tens una o tens una Pime i vols ampliar els teus objectius?

En Nextweb podem ajudar-te a crear el Pla de Màrqueting Digital que el teu projecte necessita.

Similar Posts