como-hacer-una-estrategia-de-contenidos_-nextweb

Doncs bé, el màrqueting de continguts consisteix en una estratègia de màrqueting digital basada principalment en crear i publicar continguts capaços de atreure clients potencials despertant la seva curiositat i proporcionant-los autèntic valor.

Aquestes són publicacions amb articles i informes en profunditat que proporcionen informació als lectors sobre un tema o producte específic.

Com fer una estratègia de continguts?

Ajuda a comercialitzar una marca a través del seu ús d’articles, contingut, vídeos, logotips i altres mitjans dissenyats per promoure una empresa o negocis.

Aquest tipus de màrqueting també es coneix com màrqueting informatiu.

En altres paraules, el contingut ajuda a construir una base de confiança, credibilitat i consciència de marca per a una organització.

Tipus d’estratègies en màrqueting de continguts

Màrqueting de continguts - NEXTWEB

Bàsicament, hi ha dos tipus d’estratègies de màrqueting de continguts.

Les noves estratègies s’ocupen més de proporcionar resultats efectius i amb rapidesa a partir dels diferents canals, xarxes socials, mitjans electrònics, revistes o comunicats de premsa, a més d’altres.

Les estratègies tradicionals es refereixen al SEO, amb la optimització dels motors de cerca, ajuda a millorar la qualitat dels llocs web i el rànquing en els motors de cerca.

Ajuda a crear un trànsit més alt fent que la pàgina web sigui més visible per als clients potencials.

La nova estratègia de màrqueting de contingut digital se centra a crear una relació a llarg termini i lleialtat als consumidors.

El seu objectiu és construir relacions a llarg termini i lleialtat als consumidors en proporcionar informació sobre el producte.

Això augmenta la consciència del client, proporcionant informació sobre la companyia i augmenta la consciència de la marca entre d’altres.

Aquest tipus d’estratègia ajuda al desenvolupament de la marca

Es fa a través de la promoció de la marca dins de l’audiència objectiu. Una estratègia de màrqueting de continguts també s’implementa a través de la publicitat en línia.

La publicitat es fa a través de les xarxes socials, l’optimització de motors de cerca i els mitjans tradicionals.

Les xarxes socials permeten a la companyia crear un centre social per a clients potencials on puguin interactuar i compartir.

Això ajuda a construir relacions i lleialtat amb els clients.

Augmenta el trànsit del teu lloc

L’optimització en motors de cerca (SEO) ajuda una empresa o negoci a guanyar visibilitat als principals cercadors, com Google, Yahoo i Bing.

Quan la marca està ben reconeguda, guanya credibilitat dels clients potencials i experts en la indústria.

Quan es realitza de manera regular el posicionament SEO, la marca s’estableix i es torna creïble.

La reputació de les marques és el que finalment està en joc i una companyia ha de garantir que passi el temps necessari per millorar la marca.

A més, les estratègies de màrqueting de continguts inclouen una estratègia de xarxes socials.

Això es fa fent servir les xarxes socials per promoure el negoci en línia a través d’un compte de Facebook, LinkedIn o Instagram.

També el crear vídeos amb contingut de valor ajuda i molt en millorar les posicions a els cercadors.

Per mitjà de les xarxes socials és possible difondre continguts

Màrqueting de continguts en un bloc - NEXTWEB

Però el més habitual és que complementem aquests canals amb el bloc. D’aquesta manera, podràs, d’una banda, proporcionar més rellevància als articles i alhora aprofitar uns continguts prèviament elaborats que podràs adaptar i difondre a través de les xarxes.

D’acord amb Neil Patel, el 82% dels professionals del màrqueting que compten amb un bloc obtenen un ROI elevat en el seu inbound màrqueting.

Normalment constitueix un element fonamental de qualsevol campanya de màrqueting de continguts, ja que ofereix un gran nombre d’oportunitats.

Ja sigui pels formats que admet el bloc o per les possibilitats per convertir clients potencials i generar un nombre més gran d’oportunitats de negoci.

A més, en publicar articles en un bloc, es genera trànsit cap al lloc web; l’evidència demostra que les empreses amb publicacions en blocs aconsegueixen unes 3,7 vegades més trànsit al mes.

La creació d’un bloc corporatiu s’ha tornat més popular en els darrers anys i moltes companyies han saltat al carro per beneficiar-se de la creixent necessitat de comunicar.

És possible aprofitar les publicacions del teu bloc per a:

  • Crear vídeos.
  • Adequar els continguts en funció del teu públic objectiu o en funció de la xarxa social on els vagis a publicar.
  • Elaborar infografies i incloure imatges atractives.
  • Fer testejos.

El màrqueting de continguts realitzat de manera estratègica pot fer un llarg camí per garantir que el negoci tingui èxit.

Les empreses han de ser conscients de la despesa en publicitat i vendes per garantir que no estiguin gastant diners que no siguin necessaris.

Conclusió

El màrqueting de continguts ha estat i serà una de les principals estratègies que us permetran atraure els clients ideals, on el màrqueting d’atracció brillarà en tota la seva plenitud.

De tota manera, confio que t’hagi servit aquest article d’alguna cosa.

Similar Posts