estrategias de marketing en una tienda online

10 Estratègies de Màrqueting en una Botiga Online

Tens un ecommerce i disposes d’un gran producte per a vendre’l. Però, com podem optimitzar les estratègies de màrqueting en una botiga online?

Hem fet una recerca sobre els productes, seleccionant la millor plataforma de e-commerce i muntat una botiga online amb un sistema eficaç.

Ja estem a punt de començar a vendre. No obstant això, per on començar a promoure la nostra botiga online?

En molts sentits, el màrqueting d’un negoci ecommerce és molt semblant al màrqueting convencional.

Cal conèixer a l’audiència, establir una identitat i adaptar un discurs de marca adequats per als destinataris. 

A continuació, cal combinar una diversitat de tècniques i estratègies de màrqueting que permetin crear una estratègia global que aporti clients i beneficis.

1. Màrqueting de continguts

El màrqueting de continguts implica crear i compartir continguts com a blocs, infografies, concursos o vídeos.

En aquest cas no es tracta de fomentar explícitament una marca, sinó de despertar l’interès per l’empresa i els seus productes.

Aquest tipus d’estratègia de màrqueting de continguts és a llarg termini, i mereix molt la pena. És un magnífic generador d’oportunitats que et permet aconseguir i fidelitzar als clients.

Els continguts de màrqueting són un 62% més assequibles que el màrqueting convencional al mateix temps que tripliquen el nombre de clients potencials.

Les empreses que es dediquen al màrqueting de continguts multipliquen per vuit el creixement del seu trànsit anual.

Elaborar continguts eficaços destinats al públic reforça la credibilitat i l’interès per la marca. D’altra banda, el contingut sempre pot fer-se viral.

No és necessari que els continguts hagin de centrar-se únicament sobre els seus productes.

A tall d’exemple, en el cas que es venguin productes de cosmètica, es pot escriure una ressenya sobre ells. Oferim concursos del tipus “Quines cremes per a l’estiu recomanaries?” o “Et protegeixes del sol a l’estiu o tot l’any?”.

En el cas de vendre material esportiu, podem publicar un article relacionat amb l’esport, el running, recomanacions per a entrenar, què s’ha de considerar abans de comprar unes bones sabatilles de running, etc.

Evidentment, cal buscar sempre la possibilitat de promocionar els productes de la marca o vincular-los a la perfecció.

A l’hora de crear continguts, cal tenir en compte a l’audiència i saber definir al nostre buyer persona.

Un públic més jove podria preferir els vídeos o els concursos de preguntes interactius. Hi ha blogs per a pares i mares que són molt populars, amb la qual cosa, és possible que prefereixis centrar-te en la creació de continguts en blocs que es dirigeixin a futurs pares i mares de família.

2. Estratègies de màrqueting per email

El màrqueting mitjançant correu electrònic

En el màrqueting mitjançant correu electrònic, ens dirigim als destinataris d’una llista de correus electrònics. 

Habitualment, els integrants d’aquesta llista han acceptat o s’han subscrit a ella, de manera que s’arriba de manera directa a les persones directament involucrades en la marca.

Podem demanar a l’audiència que s’inscrigui en la nostra llista d’emails en les nostres xarxes socials, usant enllaços en els continguts o mitjançant un formulari de contacte.

Després de confeccionar el llistat de correus electrònics, es pot tornar a contactar amb l’audiència quan es desitgi.

Es poden enviar newsletters, ofertes exclusives i molt més. Així mateix, els correus electrònics faciliten la segmentació i l’automatització, estalviant-nos temps i oferint als consumidors un toc personalitzat.

No saps fins i tot què és una newsletter? En aquest article et comptem quins són els seus beneficis i perquè el recomanem.

3. Màrqueting en les xarxes socials

Si es tracta de promocionar un article en Internet, les xarxes socials són una de les estratègies per excel·lència i més efectives.

Entre les plataformes de xarxes socials podem trobar: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter o *Pinterest.

Les plataformes més adequades depenen de l’audiència a la qual vulguem dirigir-nos. On solen passar la majoria del seu temps connectats? Aquí també hem d’estar.

El discurs de l’empresa en les xarxes socials ha de coincidir sobretot amb el que utilitza en la pàgina web, en el seu blog corporatiu, en els emails que s’envien i qualsevol altre canal de comunicació de l’empresa.

Publicar continguts perquè el públic objectiu els vegi, aprengui a gaudir-los i si pot, que els comparteixi.

Participar en els comentaris i missatges dels seguidors amb la finalitat que la seva experiència sigui més personal i es construeixin vincles.

També es pot compartir contingut elaborat pels usuaris, com el que s’utilitza per a vestir-se amb les seves peces o per a parlar amb entusiasme sobre els productes.

Crear una etiqueta que identifiqui la nostra marca i animar-los perquè l’utilitzin en les seves publicacions, de manera que aquest tipus de contingut pugui ser més fàcil de trobar pels usuaris.

Naturalment, és important enllaçar amb la botiga online i anunciar els productes més nous i demandats.

4. Els influencers com a estratègies de màrqueting

Col·laboracions amb influenecers

La col·laboració amb influencers constitueix una estratègia de Social Commerce el cost de la qual pot ser elevat, encara que sol ser molt rendible.

Els influencers compten amb un gran volum de seguidors en Internet, la qual cosa sol comportar el poder de “influenciar” en el procés de compra d’altres persones.

És important triar a algú que tingui una audiència que coincideixi realment amb la de la nostra empresa. Així mateix, convé assegurar-se que els interessos de la persona influenciadora concorden amb els de la marca.

Els influencers són capaços de publicar fotos de si mateixos usant els productes, publicar en blogs convidats, comentar el producte en un esdeveniment i escriure ressenyes.

Igual que sempre, vincularem a les plataformes de venda d’ells perquè els seguidors dels influencers coneguin on poden adquirir els productes de la nostra marca.

5. Reconeixement dels clients

Aquells clients que se senten valorats són més proclius a realitzar compres a la teva botiga online així com a recomanar-la a altres persones.

Mostra’ls la teva gratitud usant alguna d’aquestes estratègies de màrqueting:

  • Organitzar un concurs o un sorteig.
  • Creació d’un programa de referits.
  • Enviant correus electrònics d’agraïment o incloent en l’embalatge targetes personalitzades.
  • Oferir un òptim servei d’atenció al client i resoldre ràpidament les preguntes i reclamacions dels clients.
  • Incorporar a la pàgina web guies pas a pas, consells pràctics i preguntes freqüents.

Amb aquestes estratègies s’incrementa la fidelitat entre els clients i fins i tot podem contribuir a crear ambaixadors de la marca. 

Aquests ambaixadors s’enamoren de la marca i solen recomanar el negoci a altres usuaris.

Amb algunes d’aquestes estratègies, com ara concursos, descomptes o obsequis, generarem expectació i ens permetrà augmentar el nombre de seguidors o de subscriptors.

6. Estratègies de màrqueting en vídeo sobre productes

Estratègies de màrqueting en vídeo sobre productes

Cal tenir en compte que els diferents mitjans de comunicació apel·len a cada persona.

Pot ser que alguns clients prefereixin llegir, mentre que uns altres se sentiran atrets cap a les imatges i alguns troben els vídeos particularment atractius.

Aprofitem el vídeo màrqueting per a fer vídeos de ressenyes de productes, tutorials i fins i tot vídeos sobre el funcionament de l’empresa.

Segons el producte i l’audiència, també es poden publicar webinars, així com entrevistes o fragments curts en xarxes socials com TikTok i Instagram.

Aquests vídeos, encara que siguin curts i atractius, serveixen per a crear una sòlida presència de la marca i reforçar el compromís amb els seguidors.

Hem d’incloure sempre una anomenada a l’acció, bé a través d’un enllaç o una al·lusió en el vídeo, i així animar als usuaris al fet que adquireixin el producte destacat.

No obstant això, si comptem amb un gran volum de seguidors en Instagram, hem d’aprofitar les Stories d’Instagram a fi de crear vídeos de productes ràpids amb un vincle directe al nostre producte.

7. Col·laboracions empresarials

Coneixes a altres empreses que es dirigeixin a una audiència similar, encara que ofereixin diferents productes? Associa els teus productes per a promocionar-los davant els seus clients.

Pensem a crear continguts junts, organitzeu un concurs conjuntament amb ells o fins i tot comenceu a associar-vos.

Hi ha vegades que el reconeixement d’una marca similar en els mitjans socials permet guanyar més seguidors. 

Esmentem de tant en tant altres companyies, perquè comencin a nomenar-nos de la mateixa manera.

Una altra opció és esmentar altres empreses o productes en un article de contingut i després compartir-lo amb ells.

Pot ser que ells comparteixin el teu contingut en els seus canals, ajudant al fet que tinguem contacte amb els seus clients i seguidors.

8. Posicionament en motors de cerca

estratègies de posicionament web per a botigues online

No hi ha llista d’estratègies de màrqueting digital que no esmenti l’optimització en cercadors (SEO).

Es tracta d’una tècnica de màrqueting atractiva i entretinguda, però l’optimització de motors de cerca multiplica el trànsit cap al nostre lloc web a través dels criteris de les cerques orgàniques.

A més, quan un es dedica a la venda en línia, la qual cosa cerca és el major trànsit de qualitat possible.

El posicionament en cercadors resulta una tasca complexa, encara que la clau consisteix a interpretar els termes de cerca dels usuaris en Internet. és el major trànsit de qualitat possible.

A quines preguntes s’enfronten que poden ser resoltes pels nostres productes?

Elaborar una relació de paraules clau i després integrar-les dins de les pàgines del lloc web i dins del contingut.

Així mateix, cal utilitzar meta descripcions i títols en cada pàgina de la web. Aquestes dades faciliten als motors de cerca determinar de què tracta la pàgina.

Si no saps molt sobre posicionament SEO, posa’t en mans de professionals perquè elaborin un pla i et permeti optimitzar la teva botiga en línia.

9. Patrocini d’esdeveniments

El patrocini d’un esdeveniment que se celebra en la localitat constitueix una forma estupenda per a promocionar la nostra botiga online.

Habitualment, els organitzadors trobaran en l’esdeveniment un enllaç a la teva pàgina web, a més de que el nostre negoci apareixerà en altres publicacions comercials o en xarxes socials.

Oferir fulls de mà amb la URL del negoci i que inclogui el nostre producte en les bosses de regal. Alguns d’aquests esdeveniments permeten la instal·lació d’un estand, allí guanyarem major visibilitat.

10. Publicitat pagada

Campanyes de publicitat de pagament

Per a acabar, comptar amb anuncis de pagament constitueix una estratègia habitual i molt efectiva a l’hora de vendre productes en línia.

Podem fer una campanya de publicitat en Instagram o en qualsevol altra xarxa social que sigui d’interès per als consumidors.

Cal invertir en publicitats de retargeting, destinades a consumidors que van visitar amb anterioritat l’establiment i que no van efectuar una compra.

Amb freqüència, aquest tipus d’anuncis resulten reeixits pel fet que la persona ja coneix els productes i ha pensat prèviament en la seva adquisició.

En general, les persones no compren res en la seva primera visita; amb els anuncis de retargeting se’ls incita a tornar.

Un codi anomenat “píxel” que s’afegeix a la pàgina web, ens permetrà realitzar un seguiment dels visitants i del que han vist.

La publicitat de retargeting realitzada en plataformes com Facebook o Google presenta l’anunci al visitant, la qual cosa sol fer que torni a la botiga i efectuï la compra.

El retargeting és considerada una de les estratègies de màrqueting amb la qual podem impactar repetides vegades als mateixos usuaris per a fer que avancin per l’embut de conversió.

Comença a optimitzar les teves estratègies de màrqueting a la teva botiga online

És important que l’estratègia de màrqueting de la botiga online no sigui excessiva. Hem de triar les més apropiades per al nostre públic, juntament amb els seus interessos i comportament en línia.

Tan aviat comencem a sentir-nos a gust realitzant una o dues tècniques, podem incorporar unes altres. Recorda fer proves d’efectivitat amb les teves campanyes i adaptar-les quan sigui necessari.

Emprant una combinació d’aquestes estratègies de màrqueting, aconseguirem augmentar el nombre de seguidors i incrementar les vendes en línia.