Una bona redacció SEO tracta d’aconseguir atraure els usuaris. En realitat, el contingut és només una de les parts de l’algorisme del SEO d’una pàgina web.
També influeixen en la posició d’un lloc web dins dels rànquings de cerques, la quantitat i qualitat d’enllaços entrants, així com l’antiguitat del domini, l’ús de les xarxes socials, la freqüència en la publicació de nous continguts, i sobretot l’optimització de les paraules clau.
En conseqüència, no n’hi ha prou amb redactar un gran contingut a la pàgina web per aconseguir més visitants. Cal considerar totes les variables del SEO en elaborar un pla de continguts apropiat.
Tabla de Contenidos
Una bona redacció SEO usant paraules clau en els títols
Els títols amb paraules clau són més fàcils de trobar als motors de cerca i ajuden els lectors a comprendre de què tracta el contingut.
En incloure paraules clau rellevants als teus títols, també estem ajudant els motors de cerca a indexar els continguts. Saps quant triga Google a indexar una pàgina web?
Escriure títols concisos
Els títols concisos són més eficaços, ja que són fàcils de llegir i de comprendre. A més, com més concís sigui el títol, més possibilitats hi haurà a l’hora de mostrar-se en una cerca.
Utilitzar títols atractius i cridaners
Els títols cridaners són més efectius per atraure l’atenció dels lectors. Han de ser allò prou atractius per fer que la gent s’interessi pel contingut, encara que sense que resulti massa evident fins al punt d’induir a error.
Encapçalats que siguin fàcils de llegir
Els títols fàcils de llegir són més efectius, ja que són més fàcils de recordar. A més, si el títol és fàcil de llegir, és més probable que la gent el comparteixi.
Utilitza capçaleres rellevants per al posicionament SEO
Els títols rellevants ajuden els lectors a comprendre de què tracta el contingut. En incloure títols rellevants.
Les capçaleres han de ser úniques
Els títols únics són més efectius, ja que ajuden els lectors a comprendre de què tracta el contingut. A més, com més únic sigui el títol, més probable serà que aparegui als resultats de cerca.
Optimitzar la redacció SEO per als motors de cerca
Els títols ben optimitzats són més efectius, ja que ajuden els lectors a trobar el contingut.
Evita la taxa de rebot
La taxa de rebot és el percentatge de persones que abandonen el vostre lloc web després de veure una sola pàgina o secció.
No intentem convèncer els lectors d’entrar dins de la pàgina web utilitzant títols adequats per al SEO, però que no serveixen per a res.
Procura utilitzar una bona redacció SEO per complir la teva comesa. És a dir, assegura’t de proporcionar respostes adequades a les necessitats de cerca del client.
No serveix de res atreure l’interès i descobrir que s’ha perdut el temps. Aquest usuari abandonarà la web i ho considerarà a les seves estadístiques com un rebot.
Els títols optimitzats per als motors de cerca ajuden a reduir la taxa de rebot, ja que ajuden els lectors a trobar el contingut rellevant.
Augmenta el trànsit de qualitat
L’optimització per als motors de cerca ajuden a augmentar el trànsit de qualitat, ja que amb una correcta redacció SEO ajudarà els lectors a trobar el contingut rellevant.
En augmentar el trànsit de qualitat, també estàs augmentant les possibilitats que els lectors es converteixin en clients.
Coneix el teu públic objectiu
En conèixer millor el teu públic objectiu, podem crear contingut més rellevant i dirigit a ells, cosa que augmentarà les possibilitats que es converteixin en clients.
Crea títols persuasius
Els títols persuasius ajuden a convèncer els lectors que el contingut és rellevant i de qualitat.
Incloure números
Els números ajuden a millorar les capçaleres per al SEO, ja que fan que els títols siguin més fàcils de llegir i de comprendre.
Podem aplicar al títol la solució següent: Número + Adjectiu + Substantiu + Paraula clau
Posem-ne alguns exemples:
- 11 maneres de fer una bona redacció SEO per a la teva pàgina web.
- Els 13 millors consells per crear magnífics títols SEO.
- Les 7 diferències més importants entre SEO i SEM.
- 5 formes d’augmentar el trànsit orgànic del teu bloc
Resulta evident el fet que els números imparells resulten millor per als títols, ja que destaquen més que els parells.
Fes servir adjectius forts
Els adjectius forts ajuden a convèncer els lectors que el contingut és rellevant i de qualitat.
Fer preguntes als títols
Les preguntes solen ser molt efectives pel fet que fan que els lectors s’interessin pels continguts. En fer preguntes als teus títols, ajudes a indexar el contingut.
Inclou trucades a l’acció
Les trucades a l’acció en els títols poden ser molt efectives, ja que insten els lectors a llegir el contingut.
Utilitza el verb “fer”
Els verbs d’acció són molt efectius, perquè insten els lectors a llegir el contingut. En utilitzar un verb d’acció en els teus títols, també estàs ajudant els motors de cerca a indexar el contingut.
Fes una bona redacció SEO amb títols emocionants
Els títols emocionants són molt efectius, ja que atrauen l’atenció dels lectors. Han de ser prou emocionants per fer que la gent vulgui llegir el contingut, però no tan emocionants com per ser enganyosos.
Inclou una paraula clau en els primers 5 caràcters
Els títols amb paraules clau en els primers cinc caràcters són més efectius, ja que són més fàcils de llegir i de comprendre. A més, com més a prop estigui la paraula clau del principi del títol, més visible serà a les SERPS.
Escriu títols interessants
Els títols interessants són molt efectius, ja que atrauen l’atenció dels lectors. Han de ser prou interessants per fer que la gent vulgui llegir el contingut, però no tan interessants per a ser enganyosos.
Usar paraules inspiradores, emocionals i intel·lectuals
Les paraules inspiradores, emocionals i intel·lectuals són molt efectives, ajuden a convèncer els lectors que el contingut és rellevant i de qualitat.
En incloure paraules inspiradores, emocionals i intel·lectuals als teus títols, també és molt positiu de cara als cercadors.
En conclusió sobre la redacció SEO
La redacció SEO respon a aquests fonaments, de manera que, un cop escrit aquest article, es recomana que es verifiqui si s’han aplicat les regles d’optimització del contingut.
Dins el treball que desenvolupa Nextweb destaca, l’elaboració d’un contingut amb una redacció SEO específica i adequada d’acord amb les necessitats de cada client.
Per això, no dubtis a consultar-nos, t’ajudarem a posicionar la teva pàgina web de forma òptima amb una estratègia SEO basada en continguts.